همایشی برای گفتمان سازی فرهنگ ایثار و مقاومت با محوریت اعتلای زن و وحدت کلمه که در آن از خانواده های معظم شهدا تجلیل و از چند کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳ 14 June 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،اجلاسیه 392 شهیده اهل سنت آذربایجان غربی ، با حضور اقشار مختلف مردم، روحانیون و فرهیختگان از سراسر استان در راستای کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی برگزار شد. 

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در اجلاسیه 392 زن شهیده اهل سنت آذربایجان غربی گفت: باید برای شناساندن تاریخ دفاع مقدس و تاریخ دفاع مرزنشینان آذربایجان غربی همه تلاش کنیم در دیاری که به فرموده مقام معظم رهبری سرزمین مجاهدت های خاموش است.

سردار رجبی افزود: این برنامه فاخر فرهنگی در زمینه کنگره 12 هزار زن شهیده آذربایجان غربی برگزار شد تا یاد و خاطره شهدا گرامی داشته و فرهنگ ایثار و شجاعت به نسل های مختلف بویژه جوانان منتقل شود.

او با اشاره به برنامه های مختلف فرهنگی پیش بینی شده اضافه کرد: تا یک سال آینده و زمان اختتامیه کنگره 12 هزار شهید برنامه های فرهنگی و یادواره های مختلف را در شهرستان ها با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می کنیم.

مسول جامعه بسیج زنان کشور هم با حضور در این اجلاسیه گفت: وقتی می بینیم از 694 زن شهیده آذربایجان غربی 392 شهیده اهل سنت هستند این خود گویای این مطلب است که اهل سنت در این استان در کنار اهل تشییع چگونه پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند و چگونه به نظام اسلامی وفادار و حامی دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

خانم بیابانی افزود: وجود 392 شهیده اهل سنت این خطه از کشورمان پاسخ محکمی است به تبلیغات دروغین دشمنان این مرز و بوم که همیشه سعی در ایجاد تفرقه و دشمنی داشتند اما یکدلی و همدلی در این استان همیشه مانع رسیدن آنان به خواسته هایشان بوده است.

فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه مهاباد هم در این اجلاسیه با بیان اینکه از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون  استان آذربایجان غربی سنگر وحدت و یکدلی  اقشار مختلف مردم در برابر دشنان بوده است گفت : زنان شهیده اهل سنت در زمان دفاع مقدس با تهیه آذوقه و ایجاد روحیه در بین  رزمندگان اسلام نقش بسزایی ایفا کرده اند.

سرهنگ نوروزی اضافه کرد: زنان شهیده ای که با تربیت فرزندان شجاع و مبارز نقش مادری خود را هم به خوبی ایفا کردند و در راه حق و دفاع از اسلام شهید شدند نباید هیچ وقت فراموش شوند.

فرماندار ویژه مهاباد هم گفت: ما مدیون شهدایی هستیم  که با نثار جانشان برای ما امنیت و آسایش به ارمغان آورده اند شهدایی که با ایستادگی خود  موجب عزتمندی و سربلندی کشور شدند.

حسن عباسی گفت: باید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا و تجلیل از خانواده هایی که چنین فرزندانی را تربیت کرده اند مکتب شهدا را ترویج دهیم امروز بیشتر از هر زمانی نیاز به این امر داریم.

 تجلیل از خانواده های معظم شهدا برپایی غرفه هایی با هدف حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ، معرفی هرچه بیشتر تاریخ انقلاب اسلامی ،دستاوردها و خدمات  انقلاب اسلامی و نشان دادن بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم و  همچنین رونمایی از کتب ققنوس در اسارت و نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس، زنان شهیده و اهل قلم و جشنواره کشوری شیدایی لاله ها از ویژه برنامه های این اجلاسیه بود . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار