کارگروه حل مسائل و مشکلات تعاونی های مسکن آذربایجان غربی روز گذشته به حل مسائل و. مشکلات سی ساله تعاونی های مسکن پرداخت.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷ 11 June 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در این جلسه مسائل و مشکلات ۱۴ تعاونی مسکن از جمله تعاونی های مسکن کوثر شامل تعاونی های مناطق گلشهر یک و دو و خیابان طریقت یک و دو، تعاونی کارکنان شهرداری در گلشهر و تعاونی خاکشناسی ارومیه، تعاونی مسکن ساز گستر خوی، تعاونی های مسکن سپاه، ایثار، فرهنگیان، آذر ایثار، پیام و جوتیار مهاباد، تعاونی مسکن رزمندگان و نیروی انتظامی نقده و تعاونی مسکن بیات ماکو مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در این جلسه مسایل و مشکلات ۱۹ تعاونی مسکن برای تعیین تکلیف جهت الحاق در طرح جامع جدید شهر ارومیه نیز با جمعیتی بیش از ۷۷ هزار نفر و ۵ هزار و ۵۷۱ قطعه مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به این که درسال ۱۴۰۱ و در سفر رئیس جمهور شهید به استان کلید حل مسائل و مشکلات تعاونی های مسکن زده شد گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر گرفتار مسائل و مشکلات تعاونی ها بودند که با ورود همه دستگاههای متولی این مسائل در حال حل شدن هستند.
آقای محمدصادق معتمدیان حلقه مفقوده حل این مسایل را ورود دستگاههای نظارتی و قضایی در این موضوع دانست و افزود: ورود جدی دستگاه قضایی و نظارتی استان در این پرونده ها موجب شد تا یک حالت پیشگیرانه برای تکرار نشدن جرائم مرتبط ایجاد شود و موجب گره گشایی مسایل در این موضوع شد.
وی با تاکید بر این که باید برای حل مسایل تعاونی ها زمانبندی خاصی تعیین شود خاطرنشان کرد: شهرداران باید با استفاده از ظرفیت های قانونی انعطاف لازم را در این زمینه داشته باشند تا مسایل تعاونی ها حل و فصل شود.
استاندار آذربایجان غربی گفت: موضوع کمربند سبز در ارومیه را باید پیگیری کنند تا با یک کار تیمی حریم شهر با یک کمربند سبز بسته شود و با پهنه بندی زمین های کنار شهر مسئولیت زمین ها نیز مشخص شود.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر این که نگاه حل مسایل تعاونی ها نباید نگاه انتفاعی و یکجانبه باشد گفت: این میزان ساخت و سازها با قاعده مند بودن انها در سایه مصوباتی است که دستگاههای متولی در جلسات مختلف مورد توجه قرار دادند.
آقای ناصر عتباتی افزود: در موضوع حل مسائل و مشکلات تعاونی های مسکن از بخشی از هزینه ها باید عبور کرد و نگاه سازنده در این مورد را تقویت کرد چراکه بالغ بر ۱۵۰ هزار تن در استان تحت تاثیر حل مسایل این تعاونی ها قرار دارند.
آقای رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: مسائل و مشکلات حدود ۸۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش تعاونی های مسکن در حال حل شدن است و ۸۰ هزار نفر دیگر نیز که در طرح جامع جدید شهر ارومیه مشکلاتی داشتند در آینده ای نزدیک حل و فصل خواهد شد.

خبرنگار: زیبا محمدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار