استاندار آذربایجان غربی:
استاندار آذربایجان غربی گفت: رویکرد دولت سیزدهم همواره توسعه روابط استان‌های مرزی با کشور‌های همسایه بوده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰ 11 June 2024
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان با اشاره به برگزاری اولین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق در ارومیه که سال گذشته انجام شد، افزود: توافقات خوبی در این نشست در راستای عمل به رویکرد دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید انجام شد.
 
وی همچنین با اشاره به ایجاد دبیرخانه دائمی نشست استانداران هم مرز در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری سالیانه نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق، دومین نشست هفته گذشته در اربیل برگزار شد.
 
استاندار آذربایجان غربی به دیدار استانداران سه استان جمهوری اسلامی ایران با مقامات عالی رتبه اقلیم کردستان عراق در حاشیه نشست اخیر نیز اشاره کرده و افزود: توسعه روابط همه جانبه، توافقات امنیتی، توسعه صادرات، بازگشایی مرز‌های جدید و تداوم و توسعه تردد زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین را می‌توان بخشی از دستاورد‌های نشست مذکور در اربیل عنوان کرد.
 
معتمدیان همچنین با اشاره به افزایش ۲۵۰ درصدی ترانزیت استان با اقلیم کردستان عراق در یک سال گذشته، اضافه کرد: با توجه به تعاملات انجام شده، در این مدت بیش از ۴۰ درصد افزایش صادرات و از ابتدای سال نیز بیش از ۷۰۰ درصد افزایش ترانزیت به اقلیم کردستان عراق داشته ایم.
 
وی در ادامه با اشاره به توافقات انجام شده درخصوص تردد زائران عتبات عالیات از مرز تمرچین، افزود: هماهنگی‌های لازم برای انتقال مستقیم زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین - حاج عمران به نجف و کربلا و بالعکس، جهت کاهش زمان و هزینه تردد در نشست اربیل انجام شد.
 
استاندار آذربایجان غربی به مذاکرات درخصوص امنیت، حمل و نقل، بهداشت و اسکان زائران عتبات عالیات نیز اشاره کرده و یادآور شد: با توجه به رویکرد جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط با کشور‌های همسایه، در نشست اخیر اربیل، توافقات و همکاری‌های خوبی در حوزه‌های مختلف صورت گرفت.
 
معتمدیان همچنین با اشاره به روند برگزاری انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، افزود: ستاد انتخابات استان تشکیل شده و در راستای برگزاری یک انتخابات سالم و صیانت شرعی و قانونی از آرای مردم، تمامی تمهیدات لازم در آذربایجان غربی اندیشیده شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تامین امنیت انتخابات، اظهار داشت: در کنار تمهیدات امنیتی با همکاری نیرو‌های نظامی و امنیتی استان، بیش از ۴۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و بازرسان، انتخابات را در آذربایجان غربی برگزار خواهند کرد.
 
استاندار آذربایجان غربی به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز اشاره کرده و افزود: حضور حداکثری در انتخابات از اولویت‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و ما نیز در استان شرایط را برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و سالم فراهم خواهیم کرد.
 
معتمدیان همچنین با قدردانی از عوامل برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و همکاری نمایندگان استان در دوره یازدهم، بیان داشت: در انتخابات همواره حق انتخاب با مردم بوده و باید به رای مردم احترام بگذاریم.
 
وی در پایان از حضور باشکوه مردم در آیین تشییع و مراسم‌های گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت قدردانی کرده و افزود: مردم شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان با حضور ارزشمند خود در این مراسم ها، عشق و ارادت خود را به رئیس جمهور شهید نشان دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار