امام جمعه ارومیه گفت: شرکت در انتخابات یعنی اهمیت دادن به سرنوشت جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱ 17 June 2024
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با اشاره به این که همه وظیفه شرعی و ملی دارند تا در انتخابات پیش رو شرکت کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند گفت: مسلمان واقعی باید سرنوشت مسلمانان را مورد اهمیت قرار دهد و در واقع شرکت در انتخابات اهمیت دادن به سرنوشت جامعه اسلامی است. 
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: اگر کسی در انتخابات شرکت نکند و به همین خاطر هیمنه و عزت مسلمانان خدشه دار شود در درگاه الهی مسئول است. 
 
وی با بیان این که در طول تاریخ نیز اگر مسلمانان در صحنه بودند ائمه اطهار (ع) به شهادت نمی‌رسیدند خاطرنشان کرد: در مسئله کربلا هر کسی که جوابگوی هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) نبود مسئول خون‌های به ناحق ریخته شده و مطهر شهدای کربلاست. 
 
امام جمعه ارومیه تصریح کرد: امروز نیز باید همه به پای صندوق‌های رای بیایند و فرد اصلح را برای این پست حساس انتخاب کنند. 
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به این که باید برای انتخاب اصلح سابقه افراد را نگاه کرد و این را مورد اهمیت قرار داد که دین و مردم برای این نامزد انتخاباتی چقدر ارزشمند است افزود: ضد فساد بودن، پایبند بودن به مبانی انقلاب و ولایتمداری از جمله خصیصه‌های مهم نامزد اصلح است. 
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: برای شناخت نامزد‌ها می‌توانیم به حامیان و دوستداران آنها نیز توجه کنیم که در این صورت به شخصیت آنها پی خواهیم برد. 
 
وی همچنین عید قربان را یکی از روز‌های بزرگ الهی و مظهر و نماد بندگی دانست و گفت: عید قربان نماد توحید و بندگی است و انسان باید ابراهیم وار در راه خداوند تبارک و تعالی از هست و نیست خود بگذرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار