همزمان با ششمین روز از گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، گلخانه هیدروپونیک تولید سبزی و صیفی در ارومیه بدست استاندار آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸ 15 June 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در آیین بهره برداری از گلخانه هیدروپونیک تولید سبزی و صیفی در روستای اردو شاهی ارومیه با اعلام این مطلب افزود: این گلخانه به مساحت ۶ هزار متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد ریال احداث شده است که حدود ۸۶ میلیارد آن تسهیلات بانکی و مابقی آورده شخصی سرمایه گذار است.

کرمی تصریح کرد: با راه اندازی این واحد تولیدی که در حال حاضر محصول خیار کشت کرده است، برای ۶ نفر به صورت مستقیم و ۱۲ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است. وی خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای تحقق نهضت گلخانه‌ها در استان که مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی است، انجام گرفت. وی بیان کرد: حفاظت از آب و خاک حرکت به سمت کشت گلخانه‌ای را ضروری کرده است و در دولت سیزدهم در این راستا اقدامات بسیار مطلوبی محقق شده است. کرمی اضافه کرد: در کنار توسعه گلخانه‌ها در استان کشت محصولات کم آب بر نیز در دستور کار بوده است و در منطقه آزاد ماکو کشت گردو و پسته پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار