عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری به قید فوریت مطالعات خود را برای تأسیس شهربازی مدرن در محل بام شهر ارومیه را در دستور کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰ 11 June 2024

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمد خلیل‌پور در جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه با ابراز گلایه از عدم توجه به روز صنایع دستی از مناسبت‌های تقویمی در شهر اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در اسرع وقت اقداماتی را در راستای تهیه و تدوین تقویم فرهنگی مناسبتی، هویت و تاریخی شهر ارومیه را برای اجرا و ابلاغ به سازمان‌ها و مناطق شهرداری در دستور کار ویژه خود قرار دهد.

 وی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت مجموعه مدیریت شهری از هر اقدامی که در راستای احیای اماکن تاریخی و هویتی شهر ارومیه باشد، افزود: شهرداری در اسرع وقت با تشکیل جلسه‌ای با اداره‌کل میراث فرهنگی در راستای افزایش تعاملات و هم‌افزایی با انعقاد تفاهم‌نامه لازم در جهت احیای اماکن تاریخی (اعم از کاروانسراها، خانه افشاری و دروازه‌های تاریخی شهر و …) را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه حفظ آثار تاریخی و هویتی شهر ارومیه جز مطالبات دیرینه مردم بوده است، گفت: صاحب اصلی شهر مردم بوده و ما اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم در راستای جلوگیری از تحریف تاریخ و تمدن شهر نسبت به احیا و حفظ اماکن تاریخی و هویتی شهر ارومیه پیش قدم باشیم.

خلیل‌پور در ادامه با اشاره به پیگیری‌های مقام عالی استان در رابطه با واگذاری محل دنیای بازی به اداره میراث فرهنگی در قالب تفاهم‌نامه ادامه داد: شهرداری در اسرع وقت اقدام به تحویل محل دنیای بازی به اداره‌کل میراث فرهنگی استان در راستای راه اندازی بازار صنایع دستی و فرهنگی بدون واگذاری مالکیت اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با انتقاد از نبود مراکز تفریحی و گردشگری در شهر ارومیه تصریح کرد: نمره شهرداری در ایجاد مرکز تفریحی و گردشگری در شهر ارومیه مردود بوده و در دوره‌های قبل و حال حاضر شورای اسلامی شهر به فراموشی سپرده شده است لذا می‌طلبد، شهرداری به قید فوریت مطالعات خود را برای تأسیس شهربازی مدرن در محل بام شهر ارومیه را در دستور کار خود قرار دهد.

خلیل‌پور در ادامه با انتقاد از وضع موجود دهکده ساحلی چی‌ چست تصریح کرد: دهکده ساحلی تفریحی چی‌چست ظرفیت‌های بالای گردشگری دارد و با تقویت و ایجاد مجموعه‌هایی از قبیل لجن‌درمانی و تأسیس استخرهای آب شور و شیرین و… مدیریت شهری می‌تواند این مکان تفریحی را که در حال تبدیل شدن به متروکه است، با انجام مطالعات کامل و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای استفاده به نحو احسن از این ظرفیت به عنوان درآمد پایدار اقدام کند.

 

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی چگونگی واگذاری غرفه و دکه‌های سطح شهر خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری در اسرع وقت لیست غرفه‌های واگذار شده و خالی در سطح شهر ارومیه را با ریز اطلاعات (نحوه واگذاری، محل استقرار، نوع فعالیت، علت عدم واگذاری و مدت زمان واگذاری) را جهت بررسی‌های لازم به شورا ارسال کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار