استاندار آذربایجان غربی گفت: صداقت، تواضع و مردمی بودن از ویژگی‌های مهم رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی بود.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۱ 11 June 2024
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان یکشنبه شب در برنامه "امتداد جمهور" صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به همکاری خود در مقاطع مختلف با شهید حضرت آیت الله رئیسی، افزود: حضرت آیت الله رئیسی توجه ویژه‌ای به ارتقای زیرساخت‌ها و محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور حتی پیش از ریاست جمهوری داشته و چهره‌ای همواره مردمی بودند.
 
وی همچنین با اشاره به سه بار حضور رئیس جمهور شهید در استان، خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله رئیسی از همان دقایق اولیه زمین لرزه شهرستان خوی، دلسوزانه پیگیر وضعیت مردم زلزله زده بودند و به صورت سرزده و میدانی در مناطق خسارت دیده حضور یافته و اعتبارات ویژه‌ای را برای جبران آسیب‌های وارده به مردم اختصاص دادند.
 
استاندار آذربایجان غربی به پرداخت خسارت ۲۸ هزار واحد زلزله زده شهرستان خوی نیز اشاره کرده و افزود: حضرت آیت الله رئیسی همواره دغدغه مردم را داشتند و با این نگاه ویژه رئیس جمهور شهید، در سریعترین زمان ممکن بیش از ۲ هزار واحدی که خسارت صددرصدی دیده بود، با حمایت دولت سیزدهم بازسازی و تحویل آسیب دیدگان شد.
 
معتمدیان همچنین با اشاره به بازدید میدانی و دغدغه رئیس جمهور شهید از وضعیت دریاچه ارومیه، اضافه کرد: با پیگیری‌های مکرر حضرت آیت الله رئیسی، تخصیص اعتبارات برای اتمام پروژه‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه به صورت صددرصدی بود.
 
وی در ادامه با یادآوری نگاه استان محور رئیس جمهور شهید به اداره امور کشور، افزود: با تفویض اختیارات ستاد احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی، در طول دو سال گذشته همه پروژه‌های سخت افزاری نیمه تمام ستاد احیای دریاچه تکمیل شد.
 
دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به اتمام فاز دوم پروژه انتقال ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب از بادین آباد به کانی سیب و سپس دریاچه نیز اشاره کرده و یادآور شد: این پروژه قرار بود در ۱۰ خردادماه سال جاری و سفر دوم رسمی حضرت آیت الله رئیسی به استان افتتاح شود که با شهادت ایشان به زمان دیگری موکول شد.
 
معتمدیان همچنین با اشاره به افتتاح دیگر پروژه‌های سخت افزاری، برنامه ریزی‌های انجام شده و رهاسازی آب از سد‌ها به سمت احیای دریاچه ارومیه در طول دو سال گذشته، افزود: در کنار بارزش‌های خوب، با مدیریت منابع آبی و بسیج دستگاه‌های متولی، حجم آب دریاچه ارومیه هم اکنون ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۸۵۰ میلیون مترمکعب بیشتر می‌باشد.
 
دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به تعیین ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب حقابه دریاچه از سد‌ها نیز اشاره کرده و اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده و همکاری وزارت نیرو، میزان این حقابه هم اکنون از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب عبور کرده است.
 
معتمدیان همچنین با اشاره به احیای ۱۱ تالاب اقماری دریاچه ارومیه، افزود: با اقدامات انجام شده، تراز دریاچه ارومیه امروز نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲۸ سانتی متر و نسبت به اول مهر ماه ۸۵ سانتی متر افزایش داشته است.
 
وی در ادامه با اشاره به حفر ۷۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در گذشته، تصریح کرد: در یک دهه گذشته، ۱۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی با کشت محصولات پرآب بر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه افزایش داشته و جبران این مشکلات نیازمند همراهی مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار