استاندار آذربایجان غربی گفت: سال گذشته میزان مبادلات مرزی با اقلیم کردستان عراق از پایانه مرزی تمرچین به سقف ۱ میلیارد دلار افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۷ 07 June 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی در نشست استانداران استان های مرزی ایران با استانداران اقلیم کردستان عراق که در اربیل برگزار شد با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط همه جانبه با اقلیم کردستان عراق، گفت: روابط مردم ایران به خصوص مردم آذربایجان غربی با مردم اقلیم کردستان عراق، ریشه های فرهنگی، اجتماعی و‌ مذهبی دارد و‌ ناگسستنی است.

محمدصادق معتمدیان  افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه گروه های تروریستی منطقه، مخالف دوستی دو ملت هستند چرا که این همدلی منافع آنها را به مخاطره می اندازد.

وی  نقش دومین نشست اقتصادی استانداران استان های مرزی ایران با اقلیم کردستان عراق  را در توسعه روابط اقتصادی، بازرگانی و تجاری مهم دانسته و خاطرنشان کرد: ما به دنبال توسعه ترانزیت و صادرات هستیم و برای تحقق این هدف، زیرساخت های مرزی باید تکمیل شده و فعالیت پایانه های مرزی همانند چند ماه گذشته شبانه روزی شود.

استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه سال گذشته میزان مبادلات مرزی با اقلیم کردستان عراق از پایانه مرزی تمرچین به سقف ۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد، افزود: این رشد مبادلات تجاری، نتیجه عملی شدن بندهای تفاهم نامه نخستین نشست اقتصادی دو طرف است که سال قبل به میزبانی ارومیه برگزار شد.

 

استاندار اربیل نیز در این دیدار گفت: ما خواهان گسترش روابط همه جانبه با ایران هستیم چرا که به اهمیت این همکاری در بهبود اوضاع زندگی مردم واقف هستیم.

امید خوشناو‌ با تاکید بر اجرای تفاهم نامه های قبلی دو طرف، افزود: مسئولان عالی رتبه ایران و عراق، همواره بر توسعه روابط تاکید دارند.

وی از آماده بودن زیرساخت ها برای تردد زائران اربعین حسینی از مسیرهای تمرچین و باشماق خبر داده و‌ اضافه کرد: امسال با بهره گیری از تجارب دو سال گذشته، تلاش می کنیم مشکلات سال های قبل را به حداقل رسانده و میزبان خوبی برای زائران اربعین حسینی باشیم.

 

 

در این دیدار صحرایی استاندار کرمانشاه، زارعی کوشا استاندار استان کردستان، رشنودی سرکنسول ایران در اربیل، نماینده های سردشت، پیرانشهر و‌ میرآباد، نقده و‌ اشنویه، بانه و‌ سقز و مریوان در مجلس شورای اسلامی و استاندار استان سلیمانیه نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار