ضیافت شام
حجت الاسلام سید مهدی قریشی در یک اقدام ابتکاری فعالان سیاسی ارومیه ای از دو جناح اصول گرا و اصلاح طلب را گرد هم جمع کرد.
کد خبر: ۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳ 15 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه،برای اولین بار در ارومیه حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در یک اقدام ابتکاری و قابل تقدیر فعالان سیاسی ارومیه ای از دو جناح اصول گرا و اصلاح طلب را با عنوان ضیافت یاوران انقلاب گرد هم جمع کرد .

اولین سخنران مراسم حجت الاسلام دکتر سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه بود ایشان در سخنرانی خود گفت: باید در حفظ اصل نظام اسلامی و دین مبین اسلام، اهتمام بیشتری در جامعه صورت گیرد و این مهم ضرورت نخست انقلابیون است.

وی تصریح کرد: باید اتحاد و انسجام و همدلی میان مردم این منطقه بیشتر باشد بنابراین با توجه به اینکه فکرها و سلایق در جامعه متفاوت بوده و این خود سبب رشد و بالندگی می‌شود، اما نباید در اصول دین و نظام با یکدیگر اختلاف داشته باشیم که بسیار خطرناک است.

قریشی با اشاره به اینکه بتدریج فضای سیاسی و انتخاباتی بر جامعه حاکم می‌شود بیان کرد: در این باره باید مباحث اخلاقی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در این باره از ائمه اطهار(ع) منقول است که اگر کسی قلب هم نوع خود را محزون کند، اگر دنیا را هم به عنوان کفاره بدهد، آن گناه پاک نمی‌شود.

بعد از سخنرانی ایشان،اولین سخنران مهمان این مراسم حجت الاسلام مرقاتی از اصلاح طلبین ارومیه ای بود که ضمن تقدیر از درایت حجت الاسلام قریشی از برگزاری این نشست با اشاره به این خلاء برگزاری چنین نشست هایی در این استان وجود داشت، افزود: اصل نظام دغدغه تمام سیاسیون هست. کسانی که اصل نظام را زیر سوال می برند درواقع خلاف شرع و خلاف قانون اساسی رفتار می کنند . متهم بوده و شایسته مجازات می باشند و باید از جمع طرد شود.

مرقاتی در ادامه با اشاره به اینکه ما نیاز داریم که باهم باشیم، خاطرنشان شد: اگر سیاسیون و انقلابیون باهم باشند نظام اسلامی ایران پایدارتر و مستحکم تر خواهد بود و دشمنان مایوس خواهند شد.

وی همچنین یادآور شدکه ادامه جلسات باید موضوعی باشد و تمام حاضران در یک مبحث خاص نکته نظراتی اعلام نمایند، افزود: این جلسه مبارکی هست ولی اگر ادامه جلسات آینده به صورت مبحثی و موضوعی باشد کار را تخصصی تر می کند و ما هم در بحث ها با جدیت شرکت خواهیم نمود.

یحیی عماری دبیر حزب موتلفه اسلامی استان هم به عنوان یکی از فعالان سیاسی و انقلابی ارومیه در سخنانی آتشین و پر احساس گفت : فتنه چراغ قرمز نظام و انقلاب و همه علاقمندان به انقلاب است و در اصول انقلاب با کسی تعارف نداریم.

عماری تاکید کرد : قرار نیست همه اصولگرایان را به فلان شخص که امروز سرکار نیست وصل کنیم و خط بزنیم و بایستی به مطالبات مردمی عمل نموده و نیازهای مردم برآورده شود.

عباس خورشیدی معاون دولت اصلاحات زمان حجت الاسلام خاتمی در استان و از فعالان سیاسی ،ضیافت فعلان سیاسی و انقلابی را حرکتی موثر برای پیشرفت استان آذربایجان غربی دانست و افزود: باید به این نشست احترام گذاشت و به این نشست وقت گذاشت و پیش نیازهای گفتگو را رعایت کرد.

این کارشناس حوزه سیاسی و از سر لیست های فعالین اصلاح طلبی استان با بیان اینکه مقام معظم رهبری ، ولایت فقیه ، انقلاب و آرمان های نظام متعلق به همه افکار و سلایق است و همه جریان ها در پیدایی آن سهیم هستند و قرار نیست یکی سهام دار و دیگری بی سهم شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اسبق آذربایجان غربی افزود : قرار نیست سرنوشت یک تفکر را نادیده بشماریم و خود را ارجح بر دیگری بدانیم و هیچ کس حق ندارد بر اساس حاشیه و برخی مطالب غیر واقع دیگری را کنار بگذارد.

این فعال سیاسی استان گفت : من یک اصلاح طلبم و اصلاح طلبان مثل اصولگرایان با تمام قدرت بر اصول انقلاب پایبندند ولی تابحال با هم حرف نزدیم و بر چسب های نامتعارف همدیگر را محکوم کردیم و این درست نیست.

خورشیدی در ادامه با تاکید به اینکه افراطی ها و تندرو های جریان های سیاسی را باید در حاشیه گذاشت افزود: بپذیریم که دیگران هم هستند و جای صحبت دارند و باید اشتراک ها را در نظر بگیریم نه افتراق ها و کسانی که افراطی و تندرو در زمینه جریان سیاسی هستند باید در حاشیه باشند.

گردهمایی سلایق مختلف سیاسی برای رسیدن به نقطه نظرات مشترک بسیار خوب و پسندیده است.اما نباید از چنین گردهمایی هایی انتظار داشت تا تفکرات حزبی و سیاسی مختلف یکی شود .چرا که یکی از فاکتورهای پویایی نظام همان تعدد آراء و نظرات مختلف است .بشرطی که تعدد اراء در چارچوب ارزشها و باور داشتهای نظام باشد و باعث ایجاد شور در جامعه گردد نه باعث ایجاد تفرقه و از بین رفتن اتحاد گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار