کد خبر: ۱۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹ 04 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم،حجت محمدی‌ثانی مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت:از ابتدای سال در جهت حفظ حقوق بیت‌المال، عرصه‌های ملی و دولتی بالغ بر 89 رأی از دولت اخذ و بیش از 50هکتار از اراضی دولتی را رفع تصرف و به بیت المال بازگردانیم.

محمدی‌ثانی در خصوص شناسایی اراضی دولتی در استان نیز اظهار کرد: آلبوم‌های شناسایی شهرهای ایواوغلی، دیزج دیز و آواجیق تهیه شده و آلبوم شناسایی اراضی دولتی در شهرهای مهاباد، تکاب و شاهین‌دژ نیز دارای 60 درصد پیشرفت بوده که تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد.

وی به تلاش‌های این مدیریت برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی دولتی اشاره و خاطرنشان کرد: گشت‌های حفاظت از اراضی دولتی به‌صورت شبانه‌روز و در سه شیفت کاری مشغول فعالیت بوده که از نتایج آن می‌توان به حداقل رساندن میزان تصرفات در اراضی دولتی اشاره کرد.

مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان این‌که برابر تفاهمنامه‌ی موجود بین بنیاد شهید و سازمان ملی زمین و مسکن فرآیند واگذاری قطعات مسکونی به خانواده‌های معظم شهدا در دست اقدام بوده است، تصریح کرد: برای این منظور 375 قطعه مسکونی در سطح استان اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نیز مراحل واگذاری بیش از 200 قطعه در استان به اتمام برسد.

براساس این گزارش، اجرای امور وظایف مندرج در قوانین و مقررات مربوط در خصوص زمین و مسکن در محدوده شهرها و شهرک‌ها در راستای حفظ حقوق و نمایندگی و اعمال مالکیت دولت نسبت به زمین‌های موات، دولتی، اراضی و مراتع ملی از دیگر وظایف مدیریت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار