مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته اقداماتی به ارزش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای جلوگیری از تضییع بیت المال و صرفه جویی مصارف مالی در آذربایجان غربی انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵ 21 June 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آقای محبوبی در نشست خبری با خبرنگاران نظارت بر اجرای صحیح قانون و پیشگیری از وقوع جرم را از جمله وظایف مهم سازمان بازرسی عنوان کرد که در اصل ۱۷۴ قانون اساسی بدان اشاره شده است افزود: رویکرد سازمان بازرسی کل کشور نظارت های قبل، حین و بعد از اقدامات دستگاههای مختلف در اجرای طرح های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی است که این مهم موجب جلوگیری از انحرافات قانونی، تضییع حقوق بیت المال و توقف طرح های مختلف اجرایی می شود.

 

شناسایی ۸۳ چالش و گلوگاه فساد در آذربایجان غربی

وی با بیان این که در سال گذشته ۸۳ چالش استانی را مورد شناسایی، تجزیه و تحلیل قرار داده ایم ادامه داد: بازرسی کل استان در سال گذشته ۴۴ مسئله و چالش استانی را مورد بررسی قرار داده که از جمله می توان به شناسایی و حصول مالیات ها، صدور کارت های بازرگانی و نظارت برای سو استفاده نکردن از آنها، نحوه توزیع فراورده های نفتی، تنش آبی و تامین آب شرب سالم و بهداشتی، تغییر غیر مجاز کاربری زمینها، اصلاح الگوی کشت و موانع رشد تولید و سرمایه گذاری اشاره کرد.

مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با توجه به رویکرد سازمان برای کشف علل و عوامل چالش های اساسی کشور و گلوگاه های فساد، ۲۱۰ موضوع اساسی،چالشی و بسترهای فساد در کشور شناسایی شد که هر سال حدود ۵۰ مورد مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در یک طرح چهار سال بیشتر این مسائل حل و فصل خواهد شد.

 

تشکیل ۲۲ پرونده مراجع قضایی و ۷۲ پرونده تخلفات اداری در سال گذشته

آقای محبوبی با اشاره به این که سال گذشته ۲۲ پرونده برای مراجع قضایی فرستاده شد که ۳۹ مورد منجر به محکومیت شده که تعدادی از این محکومیت ها مربوط به پرونده های سال ۱۴۰۱ است افزود: در این تعداد پرونده ۱۸ نفر محکومیت قطعی داشتند.

وی ادامه داد: ۷۲ پرونده تخلف نیز به مراجع رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شده که برای ۶۵ مورد آن محکومیت قطعی صادر شده و ۱۲۶ نفر نیز محکوم شده اند.

مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی همچنین از بررسی و پیگیری طرح واگذاری شرکت طلای زره شوران تکاب به بخش خصوصی توسط بازرسی استان خبر داد و گفت: نتیجه بازرسی ها در این شرکت این بوده که در حال حاضر شرایط واگذاری وجود ندارد و باید اقداماتی در جهت ارتقا ارزش افزوده برای این معدن انجام گیرد.

 

تاکید بر وصول حقوق عامه از معادن استان

آقای محبوبی احیای حقوق عامه و وصول حقوق دولتی معادن در استان را از جمله دیگر مواردی دانست که در دستور کار بازرسی استان قرار دارد افزود: متاسفانه حقوق دولتی از این معادن دقیق شناسایی و پرداخت نمی شود و باید ۱۵ درصد منابع این حقوق به توسعه شهرستان محل استقرار معدن برگشت داده شود که بر نمی گردد و سازمان بازرسی موضوع را به جد دنبال می کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته از محل اجرای طرح باک پر در مرز بازرگان بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عاید کشور شده است.

مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی از اختصاص بودجه برای مهار آبهای مرزی استان نیز خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از  ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای مهار آب های مرزی در شمال و جنوب استان از صندوق ذخیره ارزی اختصاص داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار