خطبه های نماز جمعه
آیت الله قریشی: ما وقتي مرگ بر آمريكا مي گوييم، نفرين ما به ملت آمريكا نيست بلكه اين شعار مربوط به سياست هاي خصمانه استكبار جهاني است.
کد خبر: ۱۲۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 13 November 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از اروم نيوز، آيت الله علي اكبر قريشي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اروميه ضمن دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي اظهار كرد: احاديث گهرباري از ائمه درباره نيكي به پدر و مادر نقل شده است بطوريكه پيامبر اكرم (ص) فرموده اند: آنكه پدر و مادر خويش را يك روز خشنود كند مانند كسي است كه يك سال در راه خدا جهاد كرده است.

وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به بیانات اخير رهبر معظم انقلاب گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري نيز فرموده اند ما وقتي مرگ بر آمريكا مي گوييم، نفرين ما به ملت آمريكا نيست بلكه اين شعار مربوط به سياست هاي خصمانه استكبار جهاني است.

خطيب نماز جمعه اين هفته اروميه تصريح كرد: وگرنه ما خصومتي با ملت آمريكا نداريم و چه بسا خود ملت آمريكا نيز از دست دولتمردان خود به ستوه آمده اند.

آيت الله قريشي با بيان اينكه وعده نصرت و ياري خدا حتمي است گفت: در طول سال‌‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آمریکا مشکلات زیادی برای مردم ما به وجود آورد اما از آنجا كه انقلاب ما در راستاي دين اسلام بود خداوند نيز وعده ياري خود را محقق كرد و تا به امروز نيز با قدرت به حيات خود ادامه مي دهد.

وي با اشاره به نا امني هاي موجود در ساير كشورها تصريح كرد: الحمدالله كشور ما زير لواي اسلام و به بركت وجود ولايت فقيه و سربازان امام زمان(عج) در امنيت و آرامش است.

امام جمعه موقت اروميه افزود:از لحاظ نعمت نيز ملت ايران با وجود تحريم ها بي نياز هستند در حالي كه اكنون در آمريكا به دليل فقر روزانه حدود 70 ميليون نفر در صف مي ايستند و با كوپن نان مي خرند.

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به فرارسيدن زيارت اربعين نيز اشاره كرد و گفت: سال گذشته حدود 25 ميليون نفر در اربعين حسيني در كربلا حضور داشتند كه امسال پيش بيني مي شود بيش از 35 ميليون نفر جمعيت براي زيارت امام حسين (ع) در كربلا حضور داشته باشند كه اين اجتماع عظيم يكي از بي نظيرترين اجتماعات مسلمانان است و در هيچ كجاي دنيا نيز ديده نشده است.

امام جمعه میاندوآب:

توهین به قومیت ها حرام است/صدا و سیما مراقب نفوذ دشمن باشد/اجازه اهانت به مقدسات را نمی دهیم

امام جمعه میاندوآب گفت: مسئولان در برابر توهین به قومیت ها از رسانه ها و مراجع مختلف مواضع خود را اعلام و این اهانت را محکوم کرده اند و مردم در این زمینه باید خویشتندار بوده و مراقب فتنه انگیزی دشمنان باشند.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل اززرین خبر،حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندوآب با محکوم کردن توهین به مقدسات از سوی قوم گرایان، اظهار کرد: توهین به مقدسات و ائمه اطهار(ع) از سوی هر کسی که باشد، محکوم است و باید پاسخ مهمی به هتاکان داده شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه توهین به مقدسات کار افراد بزدل و ترسو است، افزود: دشمنان اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) هر زمان که در زمینه فرهنگی، سیاسی و نظامی کم می آورند دست به فحاشی و توهین به مقدسات می زنند.

وی با تاکید بر اینکه باید دولتمردان به این هتاکی ها پاسخ محکم و قاطعی بدهند، گفت: عشق به اهل بیت(ع) در بین آذری ها و مردم ایران موج می زند و اینگونه هتاکی ها و توهین به مقدسات محکوم بوده و نباید در برابر آن ساکت نشست.

حسن زاده با اشاره به توهین به قومیت ها در صدا و سیما، تصریح کرد: صدا و سیما باید مراقب نفوذ دشمن بوده و اقدامی که مطابق میل دشمنان باشد را انجام ندهند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه توهین به قومیت ها به هر نحو که باشد، محکوم است و باید با عوامل آن برخورد قاطع و محکم شود، اظهار کرد: بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، توهین به قومیت ها و اقوام حرام است و از سوی دیگر این گونه اقدامات در واقع بازی در زمین دشمنان است و باید از آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه عذرخواهی مسئولان صدا و سیما از مردم اقدام مناسب و به موقعی بود، افزود: دشمن در کمین است و با دروغ پردازی و فتنه انگیزی می خواهند به اهداف خود برسند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه مردم باید در مقابله با تفرقه انگیزی های دشمنان هوشیاری خود را حفظ کنند، گفت: مسئولان در برابر توهین به قومیت ها از رسانه ها و مراجع مختلف مواضع خود را اعلام و این اهانت را محکوم کرده اند و پیگیر موضوع نیز بوده اند و مردم در این زمینه باید خویشتندار بوده و مراقب فتنه انگیزی دشمنان باشند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به فرا رسیدن ماه صفر و اهمیت دعا و صدقه پرداختن در این ماه، اظهار کرد: بر اساس روایات برای رفع نحوست این ماه به دعا و صدقه پرداختن توصیه فراوانی شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و با بیان اهمیت مطالعه، تصریح کرد: کتاب بهترین دوست انسان است و مردم باید به آن ارزش و بهای بیشتری دهند.

حسن زاده با بیان اینکه متاسفانه سهم کتاب و کتابخوانی در خانه های ما کم است، گفت: باید به مطالعه اهمیت بدهیم و کتابخوانی را فرهنگ سازی کنیم.

امام جمعه میاندوآب به اهمیت روابط متقابل اجتماعی اشاره کرد و افزود: خوش اخلاقی، محبت کردن، صله رحم ، مهمانی دادن و سلام کردن و تکریم از جمله عوامل موثر در بهبود روابط اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در نزد خداوند متعال برترو گرامی بودن به نژاد و قومیت نیست، تصریح کرد: تقوا معیار سنجش برتری انسان ها بر یکدیگر در نزد خداوند متعال است.

امام جمعه پلدشت:

اهانت کنندگان به اقوام مجازات شوند

امام جمعه پلدشت گفت: باید به صورت جدی اهانت به مردم پیگیری شده و با عوامل آن برخورد قاطع شود تا درس عبرتی برای دیگران شود.

به گزارشتابناک آذربایجان غربیبه نقل ازآراز سسی؛ حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پلدشت گفت: هر انسانی که خداوند را بطور کامل بشناسد تمام کارهایش برای رضای خدا خواهد بود و دنبال کار گناه نمی رود، اعتقاد باید قلبی باشد.

وی اظهار کرد: هر شخصی باید علاوه بر ایمان، تقوا داشته باشد زیرا ایمان و تقوا لازم و ملزوم هم هستند.

امام جمعه پلدشت افزود: پذیرش مسئولیت سخت است، هر شخصی که به مقام و مسئولیتی می رسد باید تمام تلاش خود را بکار گیرد تا کارش را به بهترین صورت انجام دهد.

وی تصریح کرد: شهید شدن در راه خداوند زیبا و پسندیده است، ایمان به خدا و جهاد در راه خداوند انسان را به سعادت می رساند.

حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی افزود: رژیم صهیونیستی از پای افتاده است و نفس های آخرش را می کشد و به زودی نابود می شود.

امام جمعه پلدشت با اشاره به کم احترامی به مردم آذربایجان در یکی از برنامه های تلویزیونی گفت: باید به صورت جدی این مسئله پیگیری شده و با عوامل آن برخورد قاطع شود تا درس عبرتی برای دیگران شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار