استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بودجه ابلاغی استان به صورت هدفمند در جهت توسعه زیرساخت‌ها هزینه می‌شود.
کد خبر: ۲۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 09 April 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، قربانعلی سعادت در نخستین جلسه شورای اداری استان با اشاره به شعار سال اظهار داشت: امید است که ملت و دولت در تحقق شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام ورزند.

استاندار آذربایجان‌غربی به پیام رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم در پیام نوروزی خویش، 3 موضوع مهم ایجاد اشتغال برای جوانان، رونق اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی را مطرح کرد و در این باره تمامی این مسائل در گرو سرمایه‌گذاری است.

وی تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری در بخش دولتی و خصوصی، باید زیرساخت‌های لازم توسط دولت فراهم شده و علاوه بر آن دولت باید بخش خصوصی را برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و صادرات تشویق کند.

سعادت با اشاره به مرزی بودن آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، بودجه‌ای که سالانه برای استان ابلاغ می‌شود باید به صورت هدفمند و به منظور توسعه زیرساخت‌ها هزینه کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: باید با وجود محدودیت بودجه‌ای، قدرت سرمایه‌گذاری در استان را افزایش داده و با تدبیر خویش امید را در مردم حفظ کنیم بنابراین مسئولان و به ویژه فرمانداران باید در جذب سرمایه‌گذار و فراهم کردن شرایط امن برای سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران اهتمام داشته تا جایی که آنان خوف و ترسی از سود و سرمایه خود نداشته باشند.

وی با ابراز تاسف از اینکه آذربایجان‌غربی از لحاظ شاخص توسعه انسانی وضعیت چندان مناسبی ندارد، گفت: متاسفانه این استان از لحاظ ارزش افزوده سرمایه‌گذاری فقیر بوده و با توجه به اینکه درآمد سرانه مردم آذربایجان‌غربی 3 هزار و 600 دلار است بنابراین امکان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای مردم چندان مقدور نیست و باید از سرمایه‌گذاران سایر استان‌ها کمک خواست.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال 140 کیلومتر جاده در استان احداث می‌شود اظهار داشت: در این باره 40 کیلومتر بین ارومیه مهاباد، 16 کیلومتر در مرز تمرچین و 65 کیلومتر بین خوی تا مرز رازی ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار