مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی از ارائه ۶۹۰ هزار نفر ساعت آموزشهای فنی و حرفه ای به روستائیان استان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 19 April 2015

جمشید اسعدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: با هدف توانمند سازی نیروی کار روستایی برای مشارکت در فعالیتهای صنعتی و بهبود تولیدات بخش کشاورزی، آموزش فنی و حرفه ای استان طی سال گذشته بیش از ۶۹۰ هزار نفر ساعت آموزشهای فنی و حرفه ای به روستائیان آذربایجان غربی ارائه کرد.

وی اظهار داشت: به منظور جبران كمبود مراكز ثابت در نقاط دور دست و فاقد مركز كه سرمایه گذاری در آن نقاط مقرون به صرفه نیست، در قالب تیم های سیار در روستاها چهار هزار و ۶۵۹ نفر دوره در رشته های کشاورزی و خدماتی آموزش های مهارتی به کارآموزان وکارجویان روستایی ارائه شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه این آموزشها در ۱۵۴ كارگاه آموزشی طی ۳۱۸ دوره آموزشی و در ۱۰۱ روستا و ۴۵ دهستان در ۴۶ حرفه در طول سال گذشته ارائه شده، ادامه داد: همچنین در راستای آموزش و اشتغال روستائیان طرح مشاغل و اشتغال جایگزین در شهرهای حاشیه دریاچه ارومیه مصوب شده است.

اسعدی هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال پایدار بر اساس آمایش سرزمین در منطقه دانست و عنوان کرد: استفاده از ظرفیتهای هر شهرستان در بخشهای مختلف از دیگر اهداف اجرای طرح اشتغال جایگزین کشاورزی در شهرهای حاشیه دریاچه ارومیه است.

وی با اشاره به اینکه در چهار خوشه کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر و خدمات ایجاد ۳۲۰ شغل در دستور کار فنی و حرفه ای آذربایجان غربی قرار گرفته است، یادآور شد: رایگان بودن آموزشها و اموزشهای منجر به اشتغال دو نقطه قوت فنی و حرفه ای محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار