کد خبر: ۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵ 19 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از فارس،علی افتخاری مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی طی سخنانی اظهار داشت: در بخش حوادث ناشی از کار در 10 ماه امسال 946 مورد به پزشکی قانونی استان مراجعه صورت گرفته است، که افزایش 9 درصدی نسبت به سال قبل به دنبال دارد، که از این تعداد 923 نفر مرد و 23 نفر زن هستند.

وی یکی از مهمترین مسائل و موضوعاتی که در محیط‌های کاری به ویژه مشاغل فیزیکی و درگیر با ابزار و تجهیزات وجود دارد، وقوع حادثه در کار دانست، ادامه داد: در صورت رعایت نکات ایمنی و هشدارها حوادث تلخ به وقوع نمی‌پیوندد.

وی کار با مواد شیمیایی گوناگون، رنگ‌ها، اشتغال در معادن، کار در ارتفاع مانند ساختمان‌سازی و مواردی از این نوع را همواره نیازمند مهارت کارگران و آشنایی با روش‌های کاستن از خطرات احتمالی در زمان انجام کار دانست.

این مدرس دانشگاه به بیشترین حوادث کار در بخش ساختمان اشاره کرد، گفت: این حوزه به لحاظ خطرات همیشگی از همه بخش‌های دیگر دارای خطر بیشتر است، نقص عضو، مرگ، از دست دادن توان حرکتی، آسیب‌ بینایی، شنوایی، تنفسی و مسائلی از این نوع همواره کارگران شاغل در حرفه‌های خطردار را تهدید می‌کند.

افتخاری افزود: استفاده از تجهیزات، انجام بازرسی‌های اداری، اطمینان از کارکرد درست وسایل، ایمنی و آشنایی با خطرهای احتمالی اشتغال در کارهایی که احتمال بروز خطر وجود دارد، می‌تواند از وقوع حوادث ناشی از کار تا میزان چشمگیری جلوگیری کند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی استفاده از وسایل معیوب، بی‌احتیاطی، استفاده نکردن از لباس‌های مناسب کار، فقدان اطلاعات، آموزش ندادن، عدم‌برخورداری از وسایل حفاظتی، رعایت نکردن قوانین و مقررات ایمنی را مهمترین دلایل بروز حوادث ناشی از کار برشمرد.

وی بر ضرورت آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه، صاحبان صنوف، کارگران ساختمانی و معادن با حساسیت مشاغل‌شان تاکید کرد، بیان داشت: افراد فعال در رسانه‌های جمعی در این زمینه رسالت خطیری بر عهده دارند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه کاهش حوادث ناشی از کار برای خانواده‌ها و مسئولان از هر جهت اعم از مالی، اجتماعی و ... حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: بنابراین می‌طلبد در راستای آگاهی‌بخشی به مردم گام برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار