کد خبر: ۱۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸ 05 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ندای ارومیـه، جمعی از طلاب و مردم شهر ارومیه در اعتراض به وضعیت برگزاری کنسرت های شهر ارومیــه تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

یکی از معترضین گفت: جمعیت معترضین پس از حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی متوجه شدند که شهردار ارومیه متولی اصلی این کنسرت هاست.

وی افزود: جمعیت پس از خروج از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت دسته جمعی با حرکت به سمت شهرداری ارومیه در مقابل ساختمان شهرداری ارومیــه تجمع کردند.

چندي است که برگزاري کنسرت هاي موسيقي در اروميه نقل هر محفل و مجلسي شده است بطوريكه برگزار كنندگان اين كنسرت ها اگرچه اجراي اينگونه برنامه ها را در جهت تعميق بخشي به فرهنگ موسيقي و شناختن مفاخر اين رشته هنری مي دانند اما متاسفانه آنچه که در بعضي از اين برنامه ها ديده شده مويد اين مطلب است که کنسرت هاي اجرايي اغلب با اشاعه فرهنگ هاي غلط در استفاده از موسيقي همراه بوده است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه در اين خصوص در گفت و گوی خبری می گوید: برگزاری برخی کنسرت هاحرف و حدیث های زیادی دارد مسئولینی که مجوز صادر میکنند وآنانی که برگزار کننده هستند، بین خود و خدایشان ببیند که آیا عملی که انجام می دهند مورد رضایت پروردگار است یا نه.

به گفته حجت الاسلام سيدمهدي قريشي هر کنسرتی که مباحث شرعی در آن رعایت نشود قطعا نباید برگزار شود اما اگر موازین شرعی در کنسرت ها و موسیقی هایی که خوانده می شود رعایت شود، اشکالی ندارد در غیر این صورت اصلا قابل قبول نیست اما به صورت کلی باید جامعه را به طرف تدین و ایمان بکشانیم.

وي تصریح مي كند: البته جامعه خمود و بی نشاط در اسلام قابل قبول نیست البته ایجاد نشاط صرفا با برگزاری کنسرت عملی نمی شود بلکه مسئولین باید از زمینه های دیگری برای ایجاد نشاط استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه مي افزايد: کنسرت، تئاتر و یا مراسم دیگری که برگزار می شود اگر اجرا کنندگان و مسئولان واقعا مومن هستند ببیند که اگر مجوزی برای مراسمی صادر شده اگر حضرت ولی عصر (عج) در این محفل حضور داشتند قبول می کرد و یا نه؟ که اگر رضایتی نباشد بهتر است تغییری در روش صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار