مدیرحوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی:
مدیرحوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: وقت و هزینه صرف می شود تا طلبه ای درس بخواند و در جایی مفید باشد و در آخر دولت باید زمینه ثمردهی طلاب را فراهم کند.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ 15 October 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرحوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با توجه به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع هیات دولت، اظهار داشت: فرمایش معظم له در مورد وضعیت فرهنگی جامعه کاملا منطبق با واقعیت است، چون اساس جامعه فرهنگ است.


وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، افزود: اساس و بنیان هر جامعه ای استوار بر فرهنگ آن جامعه است و اگر فرهنگ آن فرهنگ دینی و اسلامی باشد مسیر رو به رشد و تعالی را طی می کند و اگر غیر از این باشد، نگران کننده است، به ویژه جامعه اسلامی که حاکمیت در آن به نام اسلام حکومت می کند.

حجت الاسلام راحلی گفت: نقش فرهنگ در ایران اسلامی پر رنگ تر و اساسی تر است چراکه نگاه ها، نگاه مذهبی است؛ یعنی همه مسایل فرهنگی جامعه با مسایل دینی و مذهبی گره خورده است، پس باید در چنین جامعه ای فرهنگ اسلامی حاکم شود.

وی اضافه کرد: وقت و هزینه ای که از بیت المال صرف می شود تا طلبه ای درس بخواند و در جایی مفید باشد، دولت باید زمینه ثمردهی طلاب را فراهم کند و با اصرار من مدیر تنها امکان استخدام و ایفای نقش طلاب خواهر فراهم نمی شود.

مدیرحوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی اظهار داشت: جلسات متعددی در این زمینه تشکیل شده و شورای راهبردی حوزه های علمیه که در راس آن نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی قرار دارد، شکل گرفته است.

وی گفت: فعالیت یک طلبه در شرکت ها و یا مثلا داروخانه ها امر پسندیده ای نیست و اگر قرار بود طلبه ای که اینقدر وقت و بیت المال هزینه تحصیل او شده است در چنین محیط هایی فعالیت کند، حضور او در حوزه های علمیه لازم نبود و چنین اتفاقی مطلوب نیست.

استاد حوزه گفت: متناسب با شان یک طلبه باید برای او زمینه اشتغال فراهم شود و آن تولی امورات فرهنگی، مذهبی و آموزشی است که از مهدهای کودک شروع و تا بالاترین مقاطع در حد دانش طلاب علوم دینی ادامه دارد.

خدمات حوزه های علمیه به طلاب خواهر و برادر مساوی نیست
حجت الاسلام راحلی با بیان این که خدمات حوزه های علمیه خدمات به طلاب خواهر و برادر مساوی نیست، افزود: با توجه به این که برادران طلبه سرپرست خانوار هستند علاوه بر این که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اند، خدمات دیگری را نیز دریافت می کنند، اما این خدمات در مورد طلاب خواهر صدق نمی کند.

وی افزود: در مورد خدمات طلاب خواهر در همایش مؤسسین که به صورت سراسری در قم برگزار شد پیشنهاداتی از جمله این که شهریه ناچیزی به صورت ماهیانه برای خواهران نیز در نظر گرفته شود، مطرح شد ولی تا این پیشنهادات به مرحله عمل و اجرا برسد نیازمند گذشت زمان است.

هدف غایی از تشکیل حوزه های علمیه خواهران تربیت محقق و پژوهشگری توانمند در جامعه است
مدیرحوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی به هدف تشکیل حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و اظهار داشت: ما در نقطه گذاری اهداف، نقطه پایانی را مقطع تربیت بانوی فاضل و توانمند قرار می دهیم، از این رو در این راستا حوزه سطح سه در ارومیه تاسیس شده و در شهرهای خوی و میاندوآب نیز در دست تاسیس است.

وی افزود: تلاش می کنیم برای اینکه آموزش دروس تخصصی به کمال برسد، حوزه علمیه سطح چهار خواهران را در استان تاسیس کنیم تا در یک رشته مشخص متخصصین توانمند و فاضل و پژوهشگران برجسته ای را در استان تربیت کنیم.

حجت الاسلام راحلی گفت: تلاش می کنیم که در آینده دروس عمومی حوزه های علمیه در کنار یکسری گرایش ها مانند فقه، اصول، کلام، فلسفه، منطق و یا صرف و نحو ارائه شود تا فردی که پنج سال از عمر خود را صرف تحصیل می کند در یک مقطع از توانمندی برخوردار شود.

مدیرحوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در پایان گفت: مشکل کمبود استاد در استان به حداقل رسیده است و در مدارس سطح دو با کمترین مشکل مواجه هستیم و معمولا اساتید خواهر و عمدتا بومی هر منطقه است، ولی در سطح سه با توجه به اینکه دروس به شکل تخصصی ارائه می شود، به استاد متخصص فن نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار