در رابطه با اجرایی شدن برجام
برجام زمانی منتج به خواست همگان می شود که اجرا و پیگیری آن را تنها بر دوش دولت نگذاریم.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 19 October 2015













به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  انجمن دانشجویان ایران اسلامی دانشگاه ارومیه ، در رابطه با اجرایی شدن برجام ، بیانیه صادر کرد.

متن کامل بیانیه که به دفتر  سایت تابناک آذربایجان غربی ارسال شده ، به شرح ذیل می باشد: 


بسم الله الرحمن الرحیم

((وَإِن جَنَحُواْ لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ))

و اگر به صلح گراييدند تو [نيز] بدان گراى و بر خدا توكل نما كه او شنواى داناست

ملت عزیز ایران، همان گونه که می دانید، کشور عزیزمان اکنون در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است که این دوره را در تاریخ کشور عزیزمان ماندگار نموده است. خوش بختانه با تایید آحاد مختلف جامعه از جمله مردم، شورای عالی امنیت ملی و عقلای مجلس شورای اسلامی، ماحصل تلاش های بسیار غیرت مندانه و با عزت تیم هسته ای کشورمان که با تاثر از آرای شما مردم در انتخابات 24 خرداد، اقدام به حصول حقوق ملت از راه مذاکره و دیپلماسی نموده بودند، برجام وارد مرحله اجرایی شد. ضمن تبریک بابت عزم ملی دولت و ملت که هم زبانی و هم دلی بین این دو در ایام اخیر، موج می زند، لازم می دانیم نکاتی چند را یادآور شویم.

هم میهنان عزیز

اکنون به مرحله ای از تاریخ کشور سرافرازمان رسیده ایم که نیاز به اتحاد بیش از گذشته احساس می شود. پیگیری حقوق به حق مردم از طریق برجام، تنها از این راه میسر است که بتوانیم نقدهای منصفانه را از مخالفت های مغرضانه و سیاسی تمیز دهیم و آن را در امواج خروشان حمایت و پشتیبانی از فرزندان ملت، هضم نموده و این بی اخلاقی های ناشی از منافع شخصی و سیاسی را مطابق پیشینه ایرانی اسلامی مان ببخشیم ولی هرگز از یاد نبریم.

ملت شریف و هم قطاران عزیز

برجام زمانی منتج به خواست همگان می شود که اجرا و پیگیری آن را تنها بر دوش دولت نگذاریم. با توجه به این که در دنیای کنونی هر کشوری به دنبال حفظ منافع خود می باشد، طبیعی است که منافع ملت ما با برخی از آن ها در تضاد باشد، فلذا هیچ گاه نباید از یاد ببریم که گفتمان ما مبتنی بر صلح با عزت و پیروزی قدرت منطق بر منطق قدرت است. در نتیجه می بایستی ما مردم ایران با حفظ تابلوی گفتگوی تمدن ها و دیپلماسی تنش زدا آمادگی هرگونه عکس العمل در رابطه با اجرای برجام متناسب با هر شرایطی که امکان رخ دادن آن وجود دارد را داشته باشیم و در این راه خود و دولت را جدا از هم نپنداریم و برای دیدن آثار و نتایج برجام با یک عزم ملی و بدون تعجیل در مشاهده نتایج آن با همدیگر همکاری نماییم.

در پایان از تمامی آحاد مختلف جامعه که رشادت های آن ها از جمله شهدا، مردم گرانقدر، نیروهای لشگری کشوری و... که کشور را در مسیر امید قرار داده اند نهایت سپاس گذاری را اعلام می داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار