کد خبر: ۱۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ 08 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ایرنا، در مراسم غرس نهال که در حاشیه همایش منابع طبیعی برگزار شد، بیش از 100 اصله نهال در محوطه دانشگاه پیام نور مهابادغرس شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در این مراسم با تاکید بر اینکه نگهداری عرصه های ملی تنها با قوه قهریه امکانپذیر نیست، گفت: برای محافظت از منابع طبیعی باید فرهنگ سازی لازم در جامعه صورت گیرد.

سیدکامل حسینی افزود: با توجه به افزایش جمعیت و گسترش زندگی ماشینی محافظت از منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع تنها از عهده یک ارگان خاص بر نمی آید.

وی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی باید با همکاری اقشار مختلف مردم، فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند.

حسینی گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار باید حفاظت از منابع طبیعی به خوبی انجام شود و هر کشور توسعه یافته 25 درصد از مساحت خود را به جنگل اختصاص دهد.

وی با اشاره به برنامه های هفته منابع طبیعی در مهاباد افزود: در این هفته برنامه های مختلفی از جمله کاشت بیش از دو هزار اصله نهال، کلنگ زنی چندین طرح حوزه منابع طبیعی، آیین های ویژه در روستاهای مهاباد، برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی برای بهره برداران، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری و کوهپیمایی و تجلیل از مرتعداران نمونه و محافظان منابع طبیعی برگزار می شود.

تورج شمس برهان رییس اداره ترویج جهاد کشاورزی مهاباد نیز در این همایش خواستار تشکیل کمپینی برای مقابله با تخریب منابع طبیعی در آذربایجان غربی شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار