با حضور استاندار آذربایجان غربی:
جلسه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 12 November 2015

به گزارش   تابناک آذربایجان غربی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، جلسه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان با حضور سعادت استاندار آذربایجان غربی، صفرزاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و جمعی از روسای دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی صبح امروز در سالن حوزه استاندار با هدف اجرای برنامه هاي متعدد با همكاري سازمانها، نهادها، دانشگاهها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوري برگزار گردید.


سعادت در این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های پژوهشی و فناوری استان گفت: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح استان و ارتقای شان و جایگاه پژوهش و فناوری فعالان در این حوزه، تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران استان به تولید بیشتر علم و فناوری از جمله اهداف ملی بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در استان است.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: بسترسازی برای تجاری سازی یافته‌های پژوهش‌ها و فناوری‌های توسعه یافته، برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه‌های اجرایی و خریداران دستاوردها با تقویت ارتباط دانشگاه با صنایع و سایر مراکز مربوط، ایجاد فضای تعاملی برای آشنایی بهره‌مندان حال و آینده واحدهای پژوهشی و فناوری با یکدیگر است.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفيت‌هاي شركت‌هاي دانش بنيان افزود: باتوجه به توانمندي و ظرفيت‌هاي خوب اين استان، بایستی با فراهم سازی زیرساخت ها و استفاده از اعتبارات صندوق توسعه نوآوری بتوانیم در اين بخش جزو استان‌هاي برتر و پيشرو باشیم و بايد در جهت تحقق اين مهم گام‌هاي جدي تري برداشته شود.

سعادت خواستار اهتمام بیش از پیش پارک علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها برای تحقق کاربردی کردن پژوهش در جهت رفع معضلات و توسعه استان شد.

وی بر ضرورت بهره‌گيري از فعاليت‌هاي پژوهشي تأكيد كرد و افزود: استان از ظرفيت و توانمندي بالايي برخوردار مي‌باشد كه بايد از اين استعدادها در جهت توسعه استان به نحو احسن استفاده كنيم.

صفرزاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار نیز در این جلسه گفت: از دستگاهها و مدیران استانی و همچنین اساتید دانشگاهی و پژوهشگران درخواست داریم برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاهها مشارکت کنند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های پژوهشی اساتید و دانشگاهیان در استان تاکید کرد و افزود: موضوع پژوهش متاسفانه در سال گذشته، مورد غفلت واقع شده بود که با تاکیدات مقام معظم رهبری، در سالجاری برنامه های مهم و جدی برای توسعه این امر در کشور و در استان در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار