مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی گفت: امسال حدود 895 میلیون تومان برای توسعه فنی و حرفه‌ای در این استان تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶ 16 March 2015

ناصر حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت:در استان برای توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای مبنی بر احداث ساختمان‌ در 17 شهرستان اعم از ساختمان‌های مراکز فنی و حرفه‌ای، محوطه‌سازی، تهیه تجهیزات مورد نیاز و... مساعدت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات موردنیاز به طور مشترک از محل منابع ملی و استانی تامین می‌شود، گفت: پرداخت تسهیلات بانکی مقوله جداگانه‌ و غیرمرتبط با بودجه بوده و این موضوع را مسئولان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی باید از طریق کارگروه اشتغال استان پیگیری کنند.

حضرتی ادامه داد: در سال 1390 مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون تومان، سال 91 مبلغ یک میلیارد و 775 میلیون تومان، سال 92 مبلغ یک میلیارد و 95 میلیون تومان، سال 93 نیز 895 میلیون تومان اعتبار به فنی و حرفه‌ای استان تخصیص یافته است.

این مسئول در ارتباط با کاهش یافتن میزان اعتبار تخصیص یافته به سازمان فنی و حرفه‌ای در سال 1393، گفت: در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مسئولان در اولویت قرار دادن پروژه‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد را مصوب کردند.

وی عنوان کرد: با توجه به نبود یا کم بودن پروژه‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا در فنی و حرفه‌ای، اعتبار محدود به این سازمان در سال 93 پرداخت شد که بعد از محل اعتبارات تبصره 22 نسبت به تامین اعتبار اقدام کردیم.

مدیرکل دفتر بودجه و برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان غربی با اظهار به اینکه در آذربایجان غربی سند آمایش، سند توسعه چشم‌انداز و برنامه‌ پنجم توسعه جهت بررسی مسئولان وجود دارد، اذعان داشت: طبق اسناد موجود گام به گام حرکت می‌کنیم.

حضرتی با اظهار به اینکه در انتهای سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» قرار گرفته‌ایم، متذکر شد: با وجود فرا رسیدن روزهای پایانی سال اهتمام جدی برای سرانجام رساندن پروژه‌‌‌های استان شکل گرفته است.

این مسئول ضمن تاکید بر ضرورت عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، گفت: در این صورت می‌توان تا اندازه زیادی به برنامه‌های در دست اقدام جامه عمل پوشاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار