به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک استان آذربایجان غربی ازخوی،حجت الاسلام شکوری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته باشاره به روز حماسه 9 دی که به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است گفت :حماسه 9 دی سال 88 ملت ایران در تاریخ سیاسی این کشور جاودانه خواهد ماند.
کد خبر: ۱۵۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 25 December 2015

وی با بیان اینکه اگر تاریخ سلسله پادشاهان کشور اسلامی ایران و سایر کشورها را مورد بررسی قرار بدهیم خواهیم دید ظلم و ستم به پیروان اهل بیت(ع) در رأس برنامه های آنانقرار گرفته بود در عین حال شیعیان ایثارگر و فدایی ولایت در همه ادوار تاریخی توانسته اند از طریق بهره گیری از تبیین معارف اهل بیت(ع) ،جلوگیری از تحریفات ،مقابله با بدعت گذاری ها ،زنده نگه داشتن یاد و مظلومیت اهل بیت،پاسخگویی به شبهات ،حفظ هوشمندی در برابر فرهنگ استعمار ،راه اندازی نهضت ها و قیام های متعدد ،تشکیل دادن دولت های منطقه ای شیعی در بخش های مختلف جهان تمامی نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: فتنه 88 که با طراحی استکبار جهانی و خیره سری عده ای اغفال شده و توطئه گر طراحی و اجرا شده بود با حماسه 9 دی ملت ایران ،مدیریت رهبری مدظله و عنایت خداوند خنثی گردید.

خطیب جمعه با اشاره به فرخنده میلاد خاتم المرسلین حضرت محمد بن عبدالله(ص) و خجسته میلاد امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت اظهار داشت: شناخت پیدا کردن بر موانع و راهکارهای وحدت زمینه را برای ایجاد وحدت در میان مسلمانان فراهم می سازد .

وی در ادامه پیروی از هوا و هوس ،برداشت های غلط از مبانی دینی ،گرایش های نژاد پرستانه ،وجود بعضی از رهبران وابسته ،نقش آفرینی و میدان داری استکبار را از جمله موانع وحدت برشمرد .

مسئول مدارس علمیه خوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به راهکارهای وحدت گفت:محور قرار دادن مشترکات مذاهب اسلامی،باور کردن بر وجود دشمنان مشترک،فاصله گرفتن مسلمانان از کشورهـای غربـی،به انزوا کشاندن جریانهای افراطی و تکفیری،ایجاد گفتمان مشترک از طریق برگزاری همایشها،تمسک به قرآن کتاب آسمانی عموم مسلمانان و تمسک به سنت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) از جمله راهکارهای وحدت می باشند .

حجت الاسلام شکوری در ادامه سخنان خوداظهار داشت: اگر عملکرد منافقین در جامعه اسلامی را از صدر اول تاکنون مورد بررسی قرار بدهیم خواهیم دید بیشترین ضربه را بر پیکر اسلام و مسلمانان آنان وارد کرده اند.

وی با اشاره به کارنامه منافقان در طول تاریخ گفت: ایجاد عداوت، اختلاف و دشمنی در میان مسلمانان،همکاری با دشمنان اسلام جهت ضربه زدن به مسلمانان،شایعه پراکنی و تهمت زنی علیه رهبران جامعه اسلامی،تشویق مسلمانان بر نافرمانی از دستورات رهبران خویش،انجام فعالیتهای جاسوسی علیه مسلمانان،مسخره کردن ارزشها و مقدسات دینی،تشکیل دادن جلسات سرّی علیه مسلمانان،فریب دادن مسلمانان ساده لوح در جامعه و ایجاد درگیری و تشنج در میان مسلمانان از جمله خیانت ها و جنایات منافقان علیه اسلام و مسلمین می باشند.

خطیب جمعه در بخش پایانی خطبه خود اظهار داشت: اشغال بخشی از عراق توسط ارتش ترکیه،و حمله هوایی اسرائیل به سوریه و ترور یکی از فرماندهان حزب الله سمیر قنطار توطئه ای مشترک و طراحی شده توسط رژیم صهیونیستی ،آمریکای جنایتکار و ارتجاع منطقه می باشد که در راستای نجات داعش و تروریسم تکفیری از تنگنای موجود در عراق و سوریه ،مـقابله جـدی بـا مـقاومـت در منطـقه،اجرای پروژه استعماری تقسیم کشور عراق،زیر سوال بردن مذاکرات منطقه ای و بینالمللی در جهت حـل مـشکـل تروریسـم،کنار زدن ایران از نقش بازیگر اصلی در مناسبات امنیتی منطقه و رفع تهدیدات گروه پ ک ک و حل مشکل امنیتی ترکیه به کمک بارزانیصورت گرفت .



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار