ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در درگیری‌های خود با نیروهای دولت مستعفی یمن و ائتلاف عربستان خسارات مادی و جانی بسیاری را به آنها وارد کردند به طوریکه شمار بسیاری از آنها را کشته و تجهیزات نظامی و مراکز تجمع آنها را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۱۵۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 07 January 2016

منابع نظامی یمن اخبار منتشر شده در خصوص کنترل نیروهای عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور و ائتلاف عربستان بر شهر میدی و بندر آن در حجه را رد کردند.

ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند مانع از وقوع حمله در جبهه الطوال در مرز مشترک با عربستان شوند که در جریان آن دهها تن از نیروهای ائتلاف را کشته و خسارات مادی و جانی بسیاری را به آنها وارد کردند.

شرف غالب لقمان، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی کنترل عملیات دو جبهه حرض الطوال و میدی را در مرزهای یمن و عربستان در دست دارند.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر قدرت ارتش و کمیته‌های مردمی برای ادامه درگیریها و دفاع از میهن و دستاوردهای آن و شکست متجاوزان مقاومت آنها را در رویارویی با نیروهای ائتلاف سعودی آمریکایی ستود.

در همین حال، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن با اشاره به حملات گسترده ائتلاف سعودی در صنعا و دیگر استانها، این اقدام را واکنش جنون آمیز عربستان به خاطر وارد شدن حملات دردناک به آن صورت گرفت.

پیشتر نیروهای ائتلاف عربستان سلسله حملات زمینی، دریایی و هوایی را در منطقه میدی صورت دادند.

یک منبع نظامی گفت: دهها تن از نیروهای هادی در استان الجوف شرق یمن توسط ارتش و کمیته‌های مردمی کشته و زخمی شدند.

در تعز نیز دهها تن در درگیریها میان نیروهای هادی از یک سو و ارتش و کمیته‌های مردمی از سوی دیگر در دو منطقه ثعبات و الجحملیه کشته و زخمی شدند. در بمباران صورت گرفته علیه مناطق مسکونی دو شهروند یمنی کشته و 27 تن دیگر زخمی شدند.

در شهر مارب، توپخانه وابسته به ارتش و کمیته‌ها مراکز تجمع نیروهای هادی در اردوگاه کوفل را در غرب این استان بمباران کردند.

جنگنده‌های ائتلاف حملات شدیدی را در مناطق مختلفی در صنعاء صورت دادند.

در عسیر نیز توان موشکی و توپخانه‌ای ارتش، اردوگاه العرق و مرکز تجمع نیروهای سعودی را بمباران کردند.

دهها تن از نیروهای ائتلاف و هادی نیز در جیزان و در کمینی که تجهیزات نظامی آنها را هدف قرار داده بود کشته و زخمی شدند.

در مرزهای مشترک یمن و عربستان نیز ارتش و کمیته‌های مردمی پایگاه الشرفه و اردوگاه العش و پایگاه نهوفه را هدف حمله قرار دادند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار