معاون نخست وزیر ترکیه اذعان کرد، آنکارا به دلیل تحریم‌های روسیه، ۳.۱ میلیارد دلار از مبادلات تجاری خود را در سال ۲۰۱۶ از دست خواهد داد.
کد خبر: ۱۵۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 07 January 2016

مهمت شمشک معاون نخست وزیر ترکیه در کنفرانس سیاست خارجی در شهر واشنگتن؛ گفت: در بهترین سناریوی ممکن، زیان ناشی از این منازعه با روسیه به 3.1 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: تاثیر تحریمهای روسیه بر اقتصاد ترکیه احتمالا چندان چشمگیر نخواهد بود، چرا که تولید ناخالص داخلی ترکیه امسال به بیش از 700 تا 800 میلیارد دلار خواهد رسید.

هفته گذشته آنکارا شکایتی را علیه تحریمهای روسیه به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است. آنکارا مدعی است تحریمهای روسیه نقض قوانین سازمان تجارت جهانی است.

روسیه نیز اعلام کرده است که این تحریمها مطابق قوانین سازمان تجارت جهانی بوده است. روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی یک فروند جنگنده روسی توسط هواپیماهای جنگی ترکیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه، متشنج شده است.

روسیه خواستار عذرخواهی رسمی آنکارا به خاطر این اقدام شده ولی اردوغان نیز در مقابل خواستار عذرخواهی روسیه به خاطر نقض حریم هوایی ترکیه شده است.روسیه در پی این اقدام ترکیه، تحریمهای اقتصادی را علیه آنکارا اعمال کرده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار