استاندار آذربایجان غربی گفت: نباید با نگاه جنسیتی به مسئله کارآفرینی نگاه کرد.
کد خبر: ۱۶۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸ 10 January 2016


به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سعادت صبح امروز در همایش زنان کارآفرین و توانمند استان که در سالن اجتماعات استانداری ترتیب یافت، با اشاره به اینکه فرهنگ کارآفرینی ویژه یک قشر و یک جنسیت خاص نیست، گفت: ایجاد فرهنگ کارافرینی بسیار فراتر از نگاه جنسیتی است و امروز بسیار خرسندم که در همایشی حضور یافته ام که در آن زنان کارافرین حضور دارند.

وی با بیان اینکه در صدر اسلام زنان کارآفرین و تاجری وجود داشتند که به کمک دین مبین اسلام آمدند اضافه کرد: حضرت خدیجه همسر پیامبر مکرم اسلام، خود تاجری موفق بود و بعد از ازدواج با پیامبر اسلام، از ایشان به عنوان کارگزار و همراه خود در امور تجارت بهره برد.

وی ادامه داد: زنان کارآفرین نشان داده اند در امرکارآفرینی هیچ فرقی میان زنان و مردان وجود ندارد و نباید با نگاه جنسیتی به این مسئله نگاه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود نگاه های غرض ورزانه توسط برخی افراد نسبت به افراد کارآفرین، ادامه داد: متاسفانه این نگاه منفی موجب شده، استان مسیر رشد و توسعه را با شتاب کمتری بپیماید در حالی که همین نگاه در استان همجوار یعنی آذربایجان شرقی بسیار مثبت بوده و نتیجه آن رشد اقتصادی و حضور کارآفرینان موفق در آن استان است.

وی همچنین گفت: علیرغم وجود مسائل و مشکلات در سیستم بانکی کشور، بانک های عامل استان آماده حمایت از طرح های کارآفرینی در جهت ایجاد اشتغال و توسعه استان هستند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: در استان آذربایجان غربی نیز در همین راستا ما ایده مدیریت بدون پول را مطرح کردیم و برخی از پیمانکاران و سرمایه گذاران از این طرح استقبال و برای اجرای طرح های عمرانی استان اعلام آمادگی کردند.

وی در ادامه از پتانسیل استان برای ایجاد شهرک سنگ بویژه در جنوب استان خبر داد و گفت: آمادگی کامل برای واگذاری زمین با زیر ساختها جهت احداث شهرک سنگ به متقاضیان هستیم.

وی همچنین با اشاره به وجود مجتمع های آموزشی در مناطق پر ترافیک شهر ارومیه ادامه داد: از متقاضیان ایجاد مجتمع های آموزشی در شهر ارومیه نیز حمایت می کنیم .

وی در ادامه با بیان برخی از پتانسیل های کارآفرینی در استان نیز گفت: بطور نمونه برند فرش ماهی خوی و فرش افشار تکاب را می توان عنوان کرد که این دو برند در دنیا شناخته شده هستند و سرمایه گذاران می توانند در این زمینه بیشتر حضور یابند.

وی یکی از مشکلات پیش رو در حوزه صنعت را مشکلات بازاریابی و یافتن مشتری مناسب برای محصولات تولیدی عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکلات استانداری آذربایجان غربی از برگزاری نماشگاه تولیدات استان در داخل و خارج از کشور و همچنین اعزام تولید کنندگان به نمایشگاه های داخلی و خارجی حمایت می کند.

در این همایش تعدادی از زنان کارآفرین استان نکته نظرات خود را بیان کردند.

منبع:   پایگاه اطلاع رسانی استانداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار