کد خبر: ۱۶۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 11 January 2016


همایش تجلیل از واقفین خیراندیش با حضور فرماندار شهرستان بوکان برگزار شد

همایش تجلیل از واقفین خیراندیش با حضور فرماندار شهرستان بوکان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بوکان ، همایش تجلیل از واقفین خیراندیش شهرستان بوکان با حضورمعاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی ، امامان جمعه بوکان ، مهاباد ، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ، رئیس شورای اسلامی شهر ، شهردار ، روسای ادارات ، روحانیون ، معتمدین و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در محل سالن فرهنگسرای سیمرغ این شهرستان برگزار گردید.

در این همایش فرماندار شهرستان بوکان در سخنانی اظهار داشت : از نظر اسلام وقف راه‏گشایی برای رفع محرومیت‏های مادی و معنوی جامعه و یادگار جاودانه‏ ای از کرامت انسان به پیشگاه بشریت و پیوند با آفریدگار متعال است.

دکتر جمال خسروی خاطر نشان کرد : وقف یکی از برترین و پر دوام ترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم ، خدمت به همنوعان ، کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی با اشاره به منطقه مکریان ،افزود : این منطقه شخصیت ها و ستون های عظیمی را در حوزه های مختلف تربیت کرده که از هر لحاظ خبره عام و خاص می باشند .

فرماندار شهرستان بوکان با اشاره به سوره مبارکه والعصر ، بیان کرد : این خسرانی که قرآن فرموده ضرر در سرمایه است و عمر انسان نیز مهمترین سرمایه برای فرد به شمار می آید.

دکتر جمال خسروی گفت : آدم صالح ، کسی است که دنیا را مثل پلی تصورکرده که از آن عبور می کند و گذراست نه اینکه روی آن خانه ابدی بنا نماید.

وی افزود : این بزرگان و واقفان ، مهمترین خصلتشان این بود که ماهیت دنیا را خوب شناختند و به بهشت دل بستند.

فرماندار شهرستان بوکان در ادامه اظهار داشت : شايسته است ، نگاهي گذرا به بلندي انديشه وقف‏ كنندگان، آن نيك ‏انديشان و مردم‏داران خداجوي، بيندازيم و ببينيم، در كار وقف و ايثار چه ديد فراگير و مردم‏ گرايانه ‏اي داشته ‏اند .

فرماندار شهرستان بوکان تصریح کرد : نیات واقفان را باید به سمت نیازهای ضروری جامعه از جمله حوزه بهداشت و درمان ، معالجه بیماران خاص و صعب العلاج سوق داد.

دکتر جمال خسروی گفت : ترویج وقف برای وضعیت فعلی یک امر ضروری است و باید این امر در جامعه توسط روحانیان و علما نهادینه شود.

وی از وقف به عنوان هدیه ابدی برای خدمت به جامعه اسلامی یاد کرد و گفت : هم اکنون بسیاری از نیات واقفان به سمت موضوعات خاصی سوق داده می شود که در برخی موارد نمی تواند نیازهای ضروری جامعه و مردم را جوابگو باشد.

فرماندار شهرستان بوکان اظهار داشت : امروز موقوفات باید مسیر خود را عوض کرده و در دیگر حوزه ها از جمله کارهای علمی و پژوهشی صرف شود.

دکتر جمال خسروی با بیان این که گسترش عدالت و توسعه حمایت از محرومان و پشتیبانی از خدمات اجتماعی و فرهنگی با وقف محقق می شود، افزود : امروز همگان باید در ترویج و گسترش مسیر سرنوشت ساز وقف در جامعه اسلامی گام بردارند.

در پایان همایش از واقفین خیراندیش شهرستان بوکان با اهداء لوح و هدایا تقدیر شد .



فرماندار پلدشت: دستگاه های اجرای شهرستان تمام امکانات خود را برای برگزاری انتخابات سالجاری ساماندهی نمایند

فرماندار پلدشت گفت: دستگاه های اجرای شهرستان تمام امکانات خود را برای برگزاری انتخابات سالجاری ساماندهی نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی فرمانداری پلدشت، اکبر عبدالله نژاد فرماندار و رئیس شورای اداری پلدشت در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان با تسلیت بمناسبت شهادت عالم ربانی و روحانی بزرگ آیت الله نمر به دست رژم سعودی ابراز داشت: آل سعود سالهاست با دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی با راه اندازی جنگهای نیابتی و ایجاد تفرقه به جان و مال مسلمانان افتاده و زیربناهای مسلمین را ویران میکند و امروز نیز با جنگ در یمن ،عراق،سوریه و نیجریه با حمایت کشورهای غربی دست به هرگونه جنایتی میزند و گروهای تکفیری و سلفی را در جهان اسلام بسط و گسترش میدهد.

فرماندار پلدشت در بخش دوم سخنان خود به انتخابات هفتم اسفند ماه سالجاری اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات ایران مردم سالاری دینی است و تمام امورات کشور با اتکاء به آراء عمومی است مثل انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری ،مجلس شورای اسلامی ، انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات شهرداریها.

عبدالله نژاد گفت: هرچه حضور مردم پای صندوق های رای بیشتر باشد نشان اقتدار ملی مملکت است و امروز دشمنان به این انتخابات در پیشه رو چشم دوخته اند پس لازمه حضور گسترده مردم در این صحنه استفاده از تمامی امکانات دستگاه های جهت ایجاد بسترهای مناسب است

رئیس شورای اداری شهرستان در ادامه با تاکید براینکه دستگاه های اجرایی موظف هستند تمامی امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند اظهار داشت: ملاک در انتخابات سالم قانون و جلوگیری از بروز کوچکترین خطا و تخلف است و تمامی دستگاه هااجرایی باید دقت داشته باشند هیچگونه جانب داری از کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نداشته باشند و اموال اداری بر له یا علیه هیچ فرد،جریان یا گروهی در امر تبلیغات استفاده نگردد.

فرماندار پلدشت در ادامه به سخنان ریاست محترم جمهور اشاره کرد که گفته اند:ایران اولین کشور در منطقه است که نظام پارلمانی و انتخاباتی را پذیرفته و به آن عمل کرده است،در نظام اسلامی و مردم‌سالاری دینی نیز اولین کشوری بودیم که انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندیم و امروز خود را برای برگزاری سی و سومین انتخابات آماده می‌کنیم.مجلس شورای اسلامی را مرکز قانون‌گذاری کشور است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر دستگاه اجرایی کشور نظارت می‌کنند و با آرای این نمایندگان است که وزرا فعالیت و مسئولیت‌های خود را آغاز می‌کنند لذا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی به نقل از ریاست محترم جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت :مهمترین ستون نظام جمهوری اسلامی، رهبری معظم انقلاب است و امروز اگر در کشورمان اتحاد، انسجام و هماهنگی وجود دارد و می‌توانیم به راحتی از مشکلات مهم عبور کنیم، در سایه ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است.

فرماندار پلدشت در بخش دیگر سخنان خود مزایای طرح تحول سلامت ،تلاش جهت استفاده توانمندیهای موجود ،رونق اقتصادی و تلاش در جهت بهتر شدن اوضاع معیشتی مردم را از خدمات دولت یازدهم عنوان نمود و در ادامه از خدمات شهرداری پلدشت و نازک و نمایندگی اداره راه و شهرسازی شهرستان به جهت بازگشایی تمامی محورهای ارتباطی و معابر عمومی شهری که بر اثر بارش برف اخیر مسدود شده بود تقدیر و تشکر نمود و از اعضای ستاد بحران شهرستان خواست تمامی امکانات خود و دهیاریها و پیمانکاران محلی راجهت مقابله با حوادث طبیعی احتمالی در روز انتخابات آماده نمایند.

عبدالله نژاد در پایان بر اجرای نماز جماعت در ادارات و کنترل سیستمهای گرمایشی تاکید کرد.




با تلاشهاي شبانه روزی همکاران،۱۴۰ روستای شهرستان مهاباد در دو بخش خلیفان و مرکزی برقدار شد

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق آذربايجان غربي گفت:با تلاشهاي شبانه روزی همکاران،۱۴۰روستای شهرستان مهاباد در دو بخش خلیفان و مرکزی برقدار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذبایجان غربی به نقل از روابط عمومی شرکت برق استان ، کاظمی کیا گفت: به دنبال بارش برف و کولاک و وزش تندباد، برق تعداد۱۴۰روستا در بخشهای خلیفان و مرکزی شهرستان مهاباد قطع شده بود که در اولین ساعات بروز بحران مشکل۴۰روستا در بخش مرکزی مرتفع شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: با توجه به بارش برف۶۰سانتی متری که گاها در اثر کولاک به بیش از سه متر هم می رسید، راههای مواصلاتی بسته شده و تردد امکان پذیر نبود.

وی افزود: در اثر بارش برف سنگین در سه محور روستایی( کله گاوی،سویناس، مازگه و گرشیلان)،(قوملیان و مرانه) و کانی رش ؛ تیرهای برق شکسته شده و۶۰مورد پارگی سیمهای۲۰کیلوولت و۷۰مورد پارگی سیم فشارضعیف و همچنین بیش از۳۰مورد شکستگی مقره و فیوز کات اوت و... در داخل روستاها وجود داشت که ارتفاع برف مانع سرعت عملیات می شد که در پی متوقف شدن خودروها برای رفتن به روستاها از قاطر و اسب جهت امدادرسانی به مردم استفاده شد.

کاظمی کیا افزود: در این مدت تعداد۷روستا از طریق برق سردشت و تعداد۱۰روستا از طریق برق بوکان بطور موقت برقدار شده بود که با حرکت جهادی کلیه همکاران مشکلات شبکه برطرف و کلیه روستاها مجددا برقدار شدند

وی در ادامه از صبر و همکاری و تلاشهای خالصانه مردم و همچنین مهندس فیض اله بیگی مدیر توزیع برق مهاباد و همکارانشان در جهت خدمت به مردم شریف مهاباد قدردانی نمود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار