نشست جمعی از مدیران و فعالین فرهنگی عرصه سلامت استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰ 15 January 2016
واجب شرعی را در اولویت قرار دهیم
به گزارش محمدی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، در این جلسه حجت الاسلام دکتر اسم حسینی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان طی سخنانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی در زمینه برنامه های دینی و فرهنگ سازی های مربوطه جزو سازمانهای سرآمد در استان  ایفای نقش می کند . 

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان از اهتمام لازم در عرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی برخوردار بوده که نمونه بارز آن حضور پرشکوه در راه پیمایی 9 دی از محل ستاد دانشگاه بود .

دکتر اسم حسینی همچنین اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی همچنین ارتباطات نزدیکی با سازمانهای مردم نهاد در عرصه سلامت را داراست.

وی افزود: در حوزه خیرین نیاز به کار بیشتری داریم و خوشبختانه حضور دکتر تقی زاده در حوزه مشارکتهای اجتماعی و خیرین نوید بخش حرکت سازماندهی شده در این عرصه میباشد.

دکتر اسم حسینی در پایان گفت :میتوان در دور  محور قرآن، عترت، کارهای عام المنفعه ، فرائض دینی از جمله خمس و زکات با نیت الهی و کار تعریف شده دینی، فعالیتهایی را ساماندهی و انجام دهیم.

در ادامه حجت الاسلام دکتر سید مهدی قرشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز ضمن قدردانی از حضور جمع فرهیختگان دانشگاهی  در این جلسه گفت: خداوندبه شما نعمت مضاعفی بخشیده است یعنی ضمن اینکه می توانید مایحتاج و معشیت زندگی خود را تامین کنید، به راحتی قادر هستید که آن را در مسیر آخرت نیز قرار دهید که در حوزه سلامت و درمان مصداق بارزی دارد.

 وی گفت: خداوند در قرآن کریم به صراحت آورده است که نجات جان انسان نجات جان تمامی انسانهاست و کار در عرصه سلامت بی شک وقتی با نیت الهی و خالص باشد، براحتی آخرت را آباد می کند.

 امام جمعه ارومیه در ادامه گفت: استان آذربایجان غربی نیازمند ساماندهی امور خیرین و موسسات خیریه نیز هست. هر چند امور قابل تحسین و ارزشمندی در حوزه خیرات و خیرین انجام گرفته است ولی لازم است از مسیری مشخص و سامان دهی شده در این امر وارد شد.

حجت الاسلام دکتر قرشی همچنین اضافه کرد: لازم است اولویتهای حوزه سلامت تعیین و در اختیار خیرین قرار گیرد . همچنین لازم است مشکلات حوزه خیرین و سایر موارد و در اختیار ما قرار داده شود تا بتوانیم وظیفه خود را در رساندن پیام این مشکلات به مسئولان مربوطه عمل نماییم.

وی در پایان تصریح کرد: هر چند احسان کردن و انفاق نمودن عمل مستحبی است  ولی باید دقت کنیم  که واجبات را در اولویت قرار دهیم. بطور مثال پرداخت خمس از واجبات شرعی است لذا وقتی در کار خیری شرکت می کنیم باید بدانیم که اول واجب شرعی را در اولویت قرار دهیم.

دکتر تقی زاده افشاری قائم مقام رئیس دانشگاه در امور مشارکتهای اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه سلامت نیز طی سخنان کوتاهی به اهمیت نقش خیرین اشاره کرده و گفت: برای حل مشکلات حوزه های مختلف عرصه سلامت نیازمند حضور  ساماندهی شده خیرین هستیم.
 گفتنی است این برنامه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ترتیب یافته بود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار