کد خبر: ۱۶۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 25 January 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، مشاور هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در حاشیه بازدید از روند اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس در گفتگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی گفت: شرایط برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در کشور فراهم است و دبیرخانه شورا از ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و برخوردار از سازمان مسئول توانمند حمایت می کند.

جعفر آهنگران با اشاره به راه اندازی ۲۷ منطقه ویژه اقتصادی در کشور ، افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلماس تنها منطقه ویژه در آذربایجان غربی است که می تواند نقش مکمل منطقه آزاد تجاری ماکو را برای توسعه اقتصادی استان داشته باشد و به حرکت چرخه اقتصاد استان و کشور کمک کند.
او در خصوص اقدامات حمایتی از تولیدکنندگان و اعمال معافیتهای گمرگی در این منطقه گفت: در مناطق ویژه اقتصادی تسهیلاتی برای واردات کالا به صنعتگران داده شده تا بدون اتلاف وقت کالاهای خود را از گمرگ ترخیص کنند و همچنین از معافیت های گمرکی و مالی بهرمند شوند تا قیمت تمام شده محصول برای تولیدکننده های داخلی صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه استانداری آذربایجان غربی می تواند با اعتبار ویژه به شهرداری سلماس در راه اندازی هر چه سریعتر این منطقه نقش مهمی داشته باشد، گفت: با توجه به موفقیت دولت و مردم در موضوع برجام و ایجاد فرصت های جدید اقتصادی برای کشور، می توان از وجود منطقه ویژه اقتصادی سلماس در محدوده مرز با ترکیه نیز بهره برداری کرد.
آهنگران افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلماس در سه فاز اجرا می شود که فاز نخست آن با ۱۸۷ هکتار و با انجام اقداماتی از قبیل آماده سازی، دیوارکشی و ساخت ساختمان ها امسال به بهره برداری می رسد و فاز دوم و سوم آن با ۴۰۰ و ۵۰۰ هکتار در آینده اجرایی خواهد شد.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس ،اردیبهشت سال ۸۲ به تصویب هیات وزیران رسید و  دی ماه ۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و چندی پیش نیز با دستور استاندار آذربایجان غربی اجرای این پروژه به شهرداری سلماس محول شد
منطقه ویژه اقتصادی سلماس تنها منطقه ویژه مصوب هیئت دولت و مجلس در آذربایجان غربی  است که راه انداری آن در سالهای متوالی به علت مشکلات اداری و قانونی به تعویق افتاده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار