مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 155 برنامه فرهنگی برای اجرا در دهه فجر امسال در این استان تمهید شده است.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این برنامه ها در قالب 52 عنوان بوده و در شهرستان های 17 گانه استان تا 22 بهمن ماه به اجرا در می آیند.

وی اضافه کرد: برگزاری شب های شعر و خاطره، اجرای 17 مورد جشنواره قرآنی، برگزاری 60 کرسی تلاوت قرآن کریم، توزیع 500 جلد قرآن در بین راهپیمایان 22 بهمن، اهدای یک هزار بسته فرهنگی برای اردوهای راهیان نور و رونمایی از دو جلد کتاب تازه تالیف شده از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای دهه فجر امسال به شمار می روند.

وی اظهار کرد: همچنین همزمان با دهه فجر امسال مجتمع فرهنگی هنری شهر قطور و همچنین خانه کتاب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به همراه 37 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان به بهره برداری می رسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این اداره کل مسئولیت کمیته اقلیت های دینی ستاد بزرگداشت دهه فجر امسال را نیز بر عهده دارد، به برنامه های این کمیته پرداخت و ادامه داد: برگزاری جشن با حضور اقلیت های دینی در بین آشوریان و ارامنه ارومیه و همچنین برگزاری جشن توانمندی های فرهنگی ادبی و هنری ارامنه و مسابقات والیبال آشوریان از جمله برنامه های این کمیته هستند.

حجت الاسلام کریمی گفت: دیدار با خانواده شهدای مسیحی و تجلیل از نخبگان دانش آموز مسیحی را به مناسبت دهه مبارک فجر برنامه ریزی کرده ایم.

ادارات مختلف برنامه های زیادی را در راستای گرامیداشت دهه فجر در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور برگزار می کنند.