نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:
کد خبر: ۱۹۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 12 March 2016


قریشی سیدمهدی


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنند و اگر این کالا‌ها وارد کشور شدند مردم از خرید آن‌ها امتناع کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، دوری از محرمات و اطاعت از دستورات خداوند متعال اظهار داشت: سال شمسی رو به پایان است و مراسماتی از سالیان دراز در رسوم و افکار ما رسوخ کرده است.

وی افزود: باید این اعمال و خرافات را از افکار خود خارج کنیم و از بین این مراسمات می‌توان به اهم آن با عنوان چهارشنبه سوری که آخرین چهارشنبه سال شمسی است اشاره کرد و خرافه این مناسبت پریدن از روی آتش است که اجداد ما این عمل را سبب سلامتی خود می‌دانستند و در حال هر انسان فهمیده ای می‌تواند این عمل را به عنوان یک خرافه قبول کند.

امام جمعه ارومیه گفت: نباید در ایام آخر سال کاری کنیم که چهره زیبای شهر را آلوده سازیم و تخریب کنیم که این کار‌ها از یک فرد ایرانی انقلابی و اسلامی دور از انتظار است و به جای هدر دادن منافع مالی در راستای این امور می‌توان برای کمک به مستضعفین استفاده کرد.

قریشی بیان کرد: در خوشحالی‌های خود زیاده روی و اصراف نکنیم و این اعمال در حالت عادی و مجاز مشکلی ندارد ولی کارهای غیرمجاز, غیرعاقلانه و غیرقانونی هستند و مواد محترقه تا به اینجای سال 94 که چند روز تا چهارشبه آخر سال نمانده است ده نفر را به کام مرگ کشانده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: مردم در ایام نوروز به همدیگر و به بستگان خود هدیه می‌دهند و در این راستا بهتر است از تولیدات داخلی استفاده کنیم و اگر نمونه‌های داخلی اجناس خارجی در داخل کشور تولید می‌شود از آن‌ها استفاده کنیم که این خود نوعی کمک به اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: نباید وسایل قاچاق به کشور وارد شود و مسئولان ذی ربط باید از این کار جلوگیری کنند و اگر کالاهای قاچاق وارد کشور شدند مردم از خرید آن‌ها امتناع کنند تا تولیدکنندگان داخلی با مشکل روبرو نشوند و دست به دست هم دهیم تا وضعیت اقتصادی کشورمان را بهبود دهیم.

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: در مسافرت مکان‌های مذهبی و معنوی را انتخاب کنیم که در چنین مسافرت‌هایی دانش و معرفت انسانی افزایش می‌یابد و مسافرت‌ها و برنامه‌های مسافرتی باید به گونه‌ای باشد که دید مردم وسیع‌تر گردد و در مسافرت های خود نباید از نظر مالی و اخروی زیان ببینیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان دور چهارم خبرگان رهبری گفت: مردم وظیفه خود را در 7 اسفند 94 با آمدن به پای صندوق‌های رای به جا آوردند و در حال باید نمایندگان به وظیفه‌های خود و گفته‌های خود عمل کنند و افرادی که انتخاب نشدند با نجابت کامل کنار کشیدند و اگر هم اعتراضی بود به صورت قانونی انجام پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: هیئت‌های خارجی که در حال رفت و آمد به ایران و انعقاد قراردادهای گوناگون هستند تا به حال هیچ سودی برای کشور ما نداشته‌اند و امکان آن هست که بعد از این برای ما منفعتی داشته باشند و عده‌ای در برخورد با این افراد خارجی خود را می‌بازند و سردرگم می‌شوند که باید مسئولان بیش از پیش بر روی این موضوع حساسیت نشان دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار