مديربنياد مسکن انقلاب اسلامي چالدران گفت: يک‌هزار و 225 واحد مسکن روستايي مقاوم‌سازي شده در چالدران در قالب اجراي طرح ويژه بهسازي مسکن روستايي به بهره‌برداري رسيده است.
کد خبر: ۱۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 07 April 2015

به گزارش خبرگزاري موج، وحيد شعباني، مدير بنياد مسکن انقلاب اسلامي چالدران، اظهار داشت: طرح ويژه بهسازي خانه های روستايي در راستاي ارتقاي کمي و کيفي مسکن و بافت روستايي و سطح ايمني و رفاه و آسايش روستاييان از سال 84 آغاز شده است.

شعباني تعداد مسکن روستايي در چالدران را بر اساس سرشماري سال 90 حدود 7 هزار واحد عنوان کرد و ابراز داشت: درصد روستاهاي مقاوم‌سازي شده تا سال 84 قبل از اجراي طرح ويژه بهسازي چهار درصد بوده است.

وي سهم شهرستان چالدران در واحدهاي طرح ويژه بهسازي تاکنون را يک‌هزار و 574 واحد عنوان کرد و گفت: در اين راستا يک‌هزار و 424 مورد عقد قرارداد شده و درصد مسکن روستايي مقاوم با جذب اعتبارات تاکنون حدود 20 درصد بوده است.

مدير بنياد مسکن انقلاب اسلامي چالدران جمع کل مسکن روستايي مقاوم در شهرستان چالدران را يک‌هزار و 872 واحد عنوان کرد و گفت: در اين راستا يک‌هزار و 722 مورد عقد قرارداد شده و يک‌هزار و 523 واحد به بهره‌برداري رسيده است.

شعباني به عمده فعاليت‌هاي بنياد مسکن انقلاب اسلامي چالدران اشاره کرد و يادآور شد: تهيه و اجراي طرح هادي، اجراي طرح بهسازي مسکن روستايي با هدف افزايش کميت و بهبود کيفيت و مقاوم‌سازي اماکن روستايي، سنددار کردن املاک روستايي، تملک، تفکيک و واگذاري زمين در روستاها و... ازجمله اهم فعاليت‌هاي بنياد مسکن محسوب مي‌شود.

مدير بنياد مسکن انقلاب اسلامي چالدران ادامه داد: ايمن‌سازي روستاها با عمليات احداث ديوار ساحلي، اجراي کانال جهت هدايت آب‌هاي سطحي يا جابه‌جايي روستاها، اجراي طرح مسکن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت از ديگر فعاليت‌ها اين نهاد به شمار مي‌رود.

وي ابراز داشت: تهيه و اجراي طرح‌هاي هادي و اصلاح معابر در روستاهاي چالدران با هماهنگي دستگاه‌هاي ذي‌ربط و مشارکت مردم با انجام عمليات شامل خاک‌برداري و خاک‌ريزي، مسيرگشايي معابر، کانال و ديوار سنگي، جدول‌گذاري، آسفالت و سنگ‌فرش معابر، ايجاد فضاي سبز و... اجرايي مي‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار