خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی از آغاز فصل زادآوری وحوش حمایت شده شامل قوچ، میش و کل و بز در منطقه حفاظت شده مراکان خوی خبر داد.
کد خبر: ۱۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 07 April 2015

جعفر محمد پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: این پستانداران همه ساله در محدوده زمانی اواخر اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت تولید مثل می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی از دوستداران محیط زیست خوی و اهالی شهرهای اطراف منطقه حفاظت شده مراکان در خواست کرد، در این ایام بیش از پیش بر حفاظت و صیانت از این مواهب طبیعی همت گمارند.

وی تصریح کرد: مردم برای ممانعت از هرگونه تخلف شکار و صید این وحوش یا تخریب زیستگاه آنها، باید نقش کلیدی خود را در حراست از حیات وحش منطقه حفاظت شده مراکان خوی و افزایش جمعیت این جانداران را که مقدمه‌ای برای افزایش شاخص‌های زیبا شناختی شهرستان خوی است ایفا کنند.

محمدپور افزود: منطقه حفاظت شده مراکان در خوی به علت دارا بودن زیستگاه‌های مختلف از تنوع گونه‌های جانوری برخوردار بوده و با تأثیرپذیری از محیط اطراف خود و به دلیل داشتن ارتفاعات، صخره‌ها، دشت‌ها و تپه ماهورهای متعدد با پوشش گیاهی متنوع استپی، به صورت یک مجموعه ارزشمند از حیات جانوری در شمال غربی کشور در آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار