خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو از مطالبات مهمی است که در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی به صورت حضوری درخواست می‌شود
کد خبر: ۲۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 08 April 2015

محمد علیپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به آخرین وضعیت طرح پیشنهادی الحاق چالدران به منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اشاره و اظهارداشت: یکی از راه‌های تصویب این طرح این است که از طریق هیئت دولت در قالب لایحه پیشنهاد شود که مقدمات آن در حال اجراست.

وی افزود: طرح الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو درخواست شده و این موضوع باید با انجام بررسی‌های لازم در هیئت دولت و تایید به مجلس پیشنهاد شود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظر دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بر الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو مثبت است.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر تراکم طرح لایحه در مجلس زیاد است امید است در خرداد و تیرماه نوبت رسیدگی به طرح پیشنهادی الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو رسیده و مورد بررسی قرار گیرد.

علیپور الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو را حق مردم این شهرستان عنوان و بیان کرد: از گذشته چهار شهرستان ماکو، چالدران، شوط و پلدشت یک شهرستان محسوب می‌شد و باید در تصویب منطقه آزاد ماکو نیز چالدران در محدوده قرار می‌گرفت.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود در سال 94 اولین سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی باشد ولی به جهت برخی فوریت‌ها گیلان و فارس در اولویت قرار گرفتند و امید است در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی موضوع الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو به صورت حضوری عنوان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار