معاون امورعمرانی استانداروجانشین رییس شورای مدیریت بحران استان:
تقی کهوریان در دیدار کارکنان دفتر مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی با اشاره به حادثه خیز بودن و وقوع حوادث متعدد طبیعی درمناطق مختلف استان گفت:آمادکی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه شرط اساسی در مدیریت بحران است و درچنین وضعیتی می توان از گسترش ابعاد بحران ها جلوگیری کرد.
کد خبر: ۲۰۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 10 April 2016

وی افزود:شناخت ازوضعیت موجود منطقه؛داشتن اطلاعات کافی ازامکانات و توانمندی های دستگاههای اجرایی استان و ارائه آموزش های لازم برای مدیران و نیروهای امدادی از پارمترهای مهم در موضوع حوادث و مدیریت بحران ها است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی مدیریت بحران را تلاش برای حفاظت از سرمایه های ملّی دانست و اظهار داشت:این وظیفه که برعهده نیروهای امدادی سپرده شده است بسیار بارارزش بوده و باید ضمن تجهیز امکانات مدرن و پیشرفته نیروهای امداد ونجات، آموزش های لازم و دوره ای برای مدیران و گروههای عملیاتی در برنامه سالیانه دستگاههای اجرایی گنجانده شود.
تقی کهوریان سرعت عمل را در زمان وقوع حوادث بسیار مهم دانست و گفت:با داشتن اطلاعات کافی از نقاط حادثه ساز، پیش بینی اقدامات لازم برای رفع تهدیدات احتمالی وایجاد همگرایی در میان نیروهای آموزش دیده در دستگاههای امداد و نجات در کنارافزایش ضریب ایمنی جامعه، در زمان حوادث نیز بسرعت اقدامات امدادی و بازسازی را انجام داده و از وخیم شدن وضعیت بحران و گسترش آن به سایر مناطق ممانعت خواهد شد.
وی ادامه داد: برای رسیدن به شرایط آمادگی در تمامی حوزه های باید کمیته های زیرمجموعه شورای مدیریت بحران بطور فعال تمامی مسائل را بررسی و اقدامات لازم را با اولویت بندی برنامه ریزی نمایند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی دربخش دیگری از سخنان به بحران خشکی دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت:خشکی دریاچه ارومیه بزرگترین بحران ملّی و منطقه ای است که با عزم جدی دولت و دستورات ریاست محترم جمهوری برنامه جامعی برای احیای این دریاچه درحال اجرااست و باید با طرح های فرهنگی و آموزشی میزان مشارکت مردم را در اجرای این پروژه افزایش داد.
در ادامه این نشست مدیرکل مدیریت بحران و کارشناسان این دفترگزارشی از حوادث سال گذشته در استان ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار