به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومي اداره كل بهزيستي استان؛ دكتر نادر محمديان آذر در بازديد از مركز پيشگامان اميد به عنوان تنها مركز درماني آموزشي اختلالات طيف اوتيسم در استان به مناسبت روز جهاني اوتيسم اظهار داشت: اين مركز به عنوان يكي از مراكز موفق در سطح كشور به بيش از 70 نفر خدمات درماني،آموزشي و روانشناختي ارائه مي دهد.

وي با تقدير از اقدامات مسئولان اين مركز در ارجاي استانداردهاي جهاني در درمان و آموزش كودكان داراي اختلالات طيف اوتيسم افزود: در حال حاضر بر اساس پايش صورت گرفته 250 فرد داراي بيماري اوتيسم در استان شناسايي شده است.

محمديان آذر با اشاره به حمايتهاي بهزيستي از طريق پرداخت يارانه به اين افراد ادامه داد: برنامه غربالگري و آموزش در منزل به منظور رفاه خانواده ها و نيز پيشگيري از اين بيماري امسال اجرايي مي شود.

معاون توانبخشي بهزيستي استان با تاكيد بر ضرورت اطلاع رساني در خصوص اين بيماري بواسطه همت رسانه ها تصريح كرد: با توجه به شيوع بالاي اين بيماري و پيچيدگي هاي پروسه درمان و آموزش در جهان يك روز به نام روز جهاني اوتيسم در نظر گرفته شده و ضروري اس تا در استان ما نيز به اين مهم بيش از پيش پرداخته شود.

وي گفت: به مناسبت روز جهاني اوتيسم علاوه بر سركشي و ديدار با خانواده هاي داراي فرزند اوتيسمي برنامه هاي آگاهسازي و بازديد از مراكز را نيز در  دستور كار داريم.

گفتني است در اين بازديد كارشناسان توانبخشي و نيز نماينده دفتر امور اجتماعي استانداري نيز حضور داشتند.