دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه : بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در ۱۷ شهرستان استان در راستای بزرگداشت هفته قوه قضاییه از اول تا هفتم تیرماه امسال پیش بینی شده است.
کد خبر: ۲۴۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 21 June 2016

علی نژاد


تابناک آذربایجان غربی :
 دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در آذربایجان غربی در تشریح برنامه های گرامیداشت این هفته در سطح استان گفت : بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه  در ۱۷ شهرستان استان در راستای بزرگداشت هفته قوه قضاییه از اول تا هفتم تیرماه امسال پیش بینی شده است.

ابراهیم علی نژاد صبح امروز در گفتگو با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مردم و همکاران قضایی استان با اشاره به نامگذاری ایام هفته افزود:  روز چهارشنبه دوم تیرماه ” قوه قضائیه ، دادرسی عادلانه و تکریم اربای رجوع ؛ روز پنج شنبه ” قوه قضائیه ، تجلیل از شهدا و ایثارگران ” روز جمعه ” قوه قضائیه ؛ امنیت اجتماعی و صیانت از ارزش های اسلامی ” ، روز شنبه ؛ ” قوه قضائیه ؛ ولایت مداری و تحدید میثاق با آرمان های انقلاب ” روز  یکشنبه ” قوه قضائیه ؛ مبارزه با مواد مخدر و پولشویی و جرایم فساد مالی ” روز دوشنبه هفتم تیرماه ” قوه قضائیه و عدالت محوری ” نامگذاری شده است.

 وی همچنین تصریح کرد امسال روزهای ۸ و ۹ تیرماه نیز با موضوع حقوق شهروندی و سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در راستای توجه به موضوع حقوق شهروندی و تحقق شعار سال در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان با تاکید بر اینکه برای هر روز این هفته برنامه های مختلفی اجرا می شود ؛ خاطرنشان ساخت : دیدار شورای قضایی آذربایجان غربی به همراه دیگر استان ها با رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس قوه قضاییه، برگزاری آیین غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده های ایثارگران، انجام ملاقات مردمی ودیدار چهره به چهره با مردم با حضور مدیران حوزه قضایی استان در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه و مصلاهای دیگر شهرهای استان و همچنین دیدار با حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، دیدار با آیت الله سیدعلی اکبر قرشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام غلامرضا حسنی از جمله  مهم ترین برنامه های هفته  به شمار می رود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن همزمان با هفته قوه قضاییه همایش شوراهای حل اختلاف، همایش حمایت قضایی از زندانیان به همراه اعطای مرخصی به واجدان شرایط، همایش استانی بزرگداشت هفته قوه قضاییه و مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در آذربایجان غربی برگزار می شود.

علی نژاد ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های این هفته برگزاری چندین جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان نیازمند است که این امر با توجه به تقارن هفته قوه فضاییه با ماه مبارک رمضان می تواند منشا برکات زیادی باشد.

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در نظر داریم با همراهی خیرین زمینه آزادی دست کم ۲۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان را فراهم کنیم.

علی نژاد همچنین با اشاره به نامگذاری هفته دوم تیرماه به نام ” هفته افشای حقوق بشر آمریکایی ” گفت : در این خصوص نیز برنامه ریزی هایی پیش بینی شده و از همه توان حوزه قضایی استان برای افشای این نوع حقوق بشر استفاده خواهیم کرد.

هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید دکتر آیت الله سیدمحمد بهشتی نخستین رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید. می باشد و هر سال به همین بهانه برنامه های ویژه هفته قوه قضاییه همه ساله از اول تا هفتم تیرماه در کشور برگزار می شود
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار