مسابقات کتبی قرآن و حدیث طلاب آذربایجان غربی برگزار شد خبرگزاری رسا ـ مسابقات کتبی قرآن و حدیث طلاب حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز، همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 23 April 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مسابقات کتبی قرآن و حدیث طلاب حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز همزمان با سراسر کشور در 10 مدرسه علمیه استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، طلاب شرکت کننده در این دوره از مسابقات قرآن و حدیث در رشته های حفظ موضوعی قرآن، هر روز با حدیث، تفسیر سوره مبارکه کهف، تفسیر جزء 30، تفسیر ادعیه و 110 حکمت از نهج البلاغه با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در بازدید از روند برگزاری مسابقات کتبی قرآن و حدیث در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار رسا، اظهار کرد: بیش از 180 نفر از طلاب مدارس علوم دینی استان همزمان با سراسر کشور در مسابقه کتبی قرآن و حدیث به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به افزایش 100 درصدی شرکت کنندگان در مسابقات قرآن و حدیث، افزود: این دوره از مسابقات قرآن و حدیث به صورت همزمان از ساعت 8 صبح در تمامی مدارس علمیه استان آغاز شده است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی یادآور شد: مرحله شفاهی این دوره از مسابقات قرآن و حدیث هفتم اسفند ماه سال گذشته برگزار شده است.

حجت الاسلام ارشاد با بیان این که برگزیدگان به مرحله کشوری راه خواهند یافت، خاطرنشان کرد: انس و الفت بیشتر طلاب با آموزه ها و تفسیر قرآن و روایات معصومان(ع)، ارتقای توان پاسخگویی به شبهات رایج در جامعه با بهره گیری از قرآن و حدیث و ارتقای معنویت طلاب از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآن و حدیث است.

وی با اشاره به لزوم توجه به مفاهیم قرآن کریم، اظهار داشت: برگزاری چنین مسابقاتی به طلاب کمک می کند تا ضمن تصحیح قرائت قرآن از مفاهیم و آموزه های قرآن در خودسازی و تهذیب نفس استفاده کرده و به مردم انتقال دهند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: برای برخورداری از جامعه قرآنی و ترویج سبک زندگی اسلامی باید از طلاب شروع کرد چراکه طلاب می توانند با انتقال و تبلیغ مفاهیم قرآنی و آموزه های اهل بیت(ع)، جامعه را به سمت و سوی جامعه الهی سوق دهند.

حجت الاسلام ارشاد اضافه کرد: سبک زندگی اسلامی که یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است با ترویج فرهنگ قرآن، اهل بیت(ع) و مفاهیم ادعیه ها محقق خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار