مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تمام سنوات گذشته معلمانی که در نیمه اول سال 93 بازنشسته شده‌اند از فردا واریز می‌شود.
کد خبر: ۳۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 06 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فریدون سید مصطفوی در مراسم استانی گرامیداشت مقام معلم که در سالن آمفی تئاتر شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: معلمان ایران اسلامی در طول انقلاب اسلامی و همچنین در طول هشت سال دفاع مقدس با تمام وجود از صیانت نظام انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی به عملکرد ستاد بزرگداشت معلم استان اشاره کرد و گفت: این ستاد فعالیت خود را از سال آذرماه سال 93 با حضور 11 نفر آغاز به کار کرد.

مصطفوی افزود: بنا بر اعلام ستاد بزرگداشت معلم یک‌هزار و 502 پرونده تشکیل شد که به لحاظ فنی و عمومی مورد ارزیابی قرار گرفت که در طول این ارزیابی 498 نفر از معلمان در مرحله منطقه‌ای پذیرفته شده و 26 نفر نیز در مرحله استانی پذیرفته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از انتخاب یک معلم نمونه در شهرستان مهاباد به عنوان معلم نمونه کشوری خبر داد.

وی با اشاره به مشکلات متعدد آموزش و پرورش توجه و تکریم معلمان را از مهم‌ترین خواسته فرهنگیان عنوان کرد و افزود: جایگاه معلمان در جامعه باید حفظ شود.

مصطفوی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گرایش معلمان به حزب و جناح برای آموزش و پرورش سم است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دنباله‌رو هیچ جریان خاصی نبوده و گرایشی به فعالیت‌های سیاسی در جامعه نیست.

وی از پیگیری مطالبات فرهنگیان آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: تمام سنوات گذشته معلمانی که در نیمه اول سال 93 بازنشسته شده‌اند از فردا واریز می‌شود.

مصطفوی در ادامه سخنان خود از بهره‌برداری مدرسه 22 بهمن برای برپایی نمایشگاه آثار فرهنگیان تا پایان امسال خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی یکی دیگر از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش را شاخص بی‌سوادی استان عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی جزو پنج استان کشور از لحاظ شاخص بی‌سوادی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 37 هزار بی‌سواد در استان زیرپوشش تحصیلی قرار گرفته شده‌اند.

مصطفوی ادامه داد: مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش آذربایجان غربی 100 درصد بی‌سوادان زیرپوشش تحصیلی قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار