شهردار اصفهان در بازدید از غرفه «تابناک» در نمایشگاه مطبوعات:
یکی از مهمترین عناصر شهرهای خلاق، مطبوعات هستند که چند وظیفه مهم را برعهده دارند. اولین شرط شهرهای خلاق، توسعه مشارکت شهروندان در اراده شهر با ارایه نظرات و ایده هاست. نخستین نقش آفرینی مطبوعات در توسعه مشارکت شهروندان، انعکاس نظرات و ایده های آنها برای عملیاتی شدن در شهر است.
کد خبر: ۳۲۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ 08 November 2016
شهردار اصفهان با اشاره به نقش موثر مطبوعات در توسعه کشور، ضرورت تمرکز رسانه‌ها بر چالش‌های موجود در بستر کلان‌شهرها را یادآور شد و خواستار نقش موثرتر رسانه‌ها در تشویق عموم مردم برای مشارکت وسیع‌تر در رویدادهای کلانشهرها از جمله اصفهان تاکید کرد.
 
به گزارش «تابناک»؛ مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان مهمان غرفه تابتاک در نمایشگاه مطبوعات بود. شهردار اصفهان در جریان بازدید از غرفه تابناک در گفت و گویی با خبرنگار «تابناک» درباره رویکرد تازه مدیریت شهری اصفهان گفت: نزدیک یک سال است که اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوسته است. نگاه به شهر با عنوان یکی از راهکار های بشر معاصر برای رهایی از فشار های وارد شده به شهرها است. با این رویکرد خلاقیت مسیر حل معضلات شهری می شود.
 
جمالی نژاد تاکید کرد: یکی از مهمترین عناصر شهرهای خلاق، مطبوعات هستند که چند وظیفه مهم را برعهده دارند. اولین شرط شهرهای خلاق، توسعه مشارکت شهروندان در اراده شهر با ارایه نظرات و ایده هاست. نخستین نقش آفرینی مطبوعات در توسعه مشارکت شهروندان، انعکاس نظرات و ایده های آنها برای عملیاتی شدن در شهر است.
 
شهردار اصفهان افزود: دومین وظیفه مطبوعات در قبال شهر خلاق، تحلیل نخبگان از مسایل شهری است. مطبوعات به خاطر نزدیکی به جامعه نخبگان جامعه، بهترین جریان رسمی تحلیل شهر را می توانند مدیریت کنند.
 
مطبوعات سه وظیفه کلیدی در بسط شهر خلاق دارند

جمالی نژاد ادامه داد: در همین تحلیل هاست که نکات خلاقی برای اداره شهر بدست می‌آید و راه های جدید کشف می شود. در نتیجه مطبوعات به عنوان بازوی قدرتمند مدیریت شهری نقش پیدا می کنند. سومین نقش مطبوعات در برابر شهر خلاق، بسط گفتمان شهر خلاق است.
 
او متذکر شد: این گفتمان حکم روح و روان شهر را دارد و شهروندان را نسبت به مسیر حرکت خلاقیت و نوآوری در شهر، حساس و دارای تعامل می کند. مبانی فکری و نظری شهر خلاق، تولید کننده گفتمانی هستند که نگاه کالبدی را به انسانی بدل می کند.
 
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مطبوعات با تبیین و تکرار این گفتمان، آن را نهادینه می کنند. از سویی به خاطر ارتباط نزدیکی که با مردم دارند، می توانند گفتمان را چند سویه کنند و توسعه و نوشدن گفتمان را در برقراری ارتباط میان شهروندان و مدیریت شهری ایجاد کنند. به این شکل شهرها هر لحظه با ایده های نو، غنی می شوند و مسیر صلاح را در پیش می گیرند.

جمالی نژاد با بیان اینکه قطعا خوانش مجدد شهرها و بویژه کهن شهری همچون اصفهان نیز این فرآیند را تسهیل میکند، متذکر شد: خوانش شهر، همان ادراک فضاهای شهری و متون شهری بوده و فهم مخاطب از معنادار بودن اتمسفر نگاشته شده درون متن شهر هاست، به گونه ای که با گذشت زمان پیوندی خاص با ارزشهای پایدار و خاطرات شهر برقرار میشود و یقینا پیش نیاز نقد و اصلاح توسعه اصفهان نیز خوانش های مختلف بوده و هست و این تنوع دیدگاهها قطعا با تعامل تنگاتنگ و نزدیک با رسانه های دلسوز و صادق محقق خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار