تابناک آذربایجان غربیاستاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در استانداری برگزار شد ، با بیان اینکه مسئولان دستگاه های مختلف اجرایی استان نسبت به جذب بودجه ملی بیشتر تلاش کنند ، تاکید کرد : وجود مدیر و مدیرکل در راس هر سازمان و دستگاه اجرایی باری پیگیری امورات است و اگر با بی اعتنایی نسبت به جذب اعتبارات مواجه باشیم این امر خود ظلم به مردم به شمار می رود .

استاندار آذربایجان غربی افزود : با تکیه بر اعتبار استانی به تنهایی نمی توان به توفیق مورد نظر برای توسعه و پیشرفت دست یافت لذا باید با جذب بیشتر اعتبارات ملی تلاش کرده تا طرح های عمرانی مناسبی را در استان اجرایی کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این جلسه به بیان وضعیت و شاخص های توسعه استان همچنین اهداف و راهبردها در برنامه ششم توسعه پرداخت و گفت: ارتقا ء توانایی استان و شهرستانها ، ارتقاء انسجام ملی و کاهش عدم تعادلهای منطقه ای ، استفاده حداکثری از ظرفیت ها و مزیت های بهینه سرزمینی و ایفای نقش موثر استان در کشور ، تمرکز زدایی در نظام توسعه و ارتقا ء سرمایه های موجود توسعه مناطق ، یکپارچه سازی نظام برنامه ریزی و هماهنگی بین سیاستگذاری های منطقه ای و بخشی از اهدافی است که در برنامه ششم پیشنهاد شده است .

حضرتی پر ادامه داد : تهیه اسناد برنامه ششم توسعه استان آذربایجان غربی در ۶ کارگروه و ۱۸ کمیته راهبری شده و در نهایت ۲۱ سند شامل ۷ سند فرابخشی و ۱۴ سند بخشی در امور تولیدی ، زیربنایی ، اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، علم و فناوری تدوین شده است .

در این جلسه همچنین در خصوص مسائل مربوط به توسعه شهرستان چایپاره بحث و گزارشی در این خصوص توسط فرماندار این شهرستان ارائه شد .