سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه به منظور تامین ایمنی هر چه بیشتر شهروندان در شب چهارشنبه آخر ‏سال ‏توصیه می کند....‏
کد خبر: ۳۹۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 09 March 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:

 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری  ارومیه به منظور تامین ایمنی هر چه ‏بیشتر شهروندان در شب چهارشنبه آخر سال توصیه می کند:‏

از آتش بازی كودكان جلوگیری کنید.

از آتش زدن بوته و هیزم درکنارخودروها و مواد قابل اشتعال خودداری کنید.

از پارك خودرو درگذرگاها و كوچه های کم عرض بپرهیزید.

مایعات و مواد آتش زا از جمله نفت، بنزین و كبریت را در اختیار و یا در دسترس كودكان قرار ندهید.

انباری و زیر زمین و هر نقطه ای از منزل را كه احتمال می دهید فرزندانتان از آن به عنوان محل اختفا و نگهداری مواد محترقه ‏استفاده كنند مورد بازرسی مكرر قرار داده و حتی المقدور از رفت آمد كودكان و نوجوانان به این محل ها جلوگیری کنید.

هیچ گاه برای سرگرمی آتش روشن نكنید.

هنگام آتش زدن بوته و هیزم باید توجه داشت زمین محل مسطح و هموار باشد و بهتر است روی زمین خاكی یا سطح بتونی ‏باشد.

در صورتی که لباس گشاد بر تن دارید از نزدیك شدن به آتش یا پریدن از روی آن جدا خودداری کنید.

از بازی با وسایل و مواد محترقه خودداری كنید.

خوب است بدانیم انفجار فقط 250 گرم مواد ساخت ترقه می تواند یك آپارتمان را به شدت تخریب کند ضمن اینكه شیشه های ‏ساختمانهای مجاور نیز در اثر این انفجار شكسته خواهد شد.

نگهداری مواد محترقه نیاز به مراقبت و شرایط خاصی دارد و قرارگرفتن آنها درکنار حرارت و یا در هوای گرم و در جیب یا ‏دست افراد ایجاد انفجار و اشتعال می کند.

برای پیشگیری از پرتاب موشك، فشفشه و سایر مواد آتش زا به داخل منازل از باز گذاشتن پنجره ها درچهارشنبه سوری ‏خودداری كنید.

از خرید، نگهداری و استفاده مواد محترقه توسط فرزندان خود ممانعت کنید.

درچهارشنبه سوری از قراردادن كالا و لوازم قابل اشتعال در فضای باز (بالكن و پشت بام ) خودداری كنید زیرا سقوط مواد ‏آتشزای پرتاب شده مثل فشفشه، بالن، دارت و.... بر روی آنها موجب آتش سوزی خواهد شد.

در این ایام پنجره های منازل و اماكن مختلف نیز باید بسته باشد تا مانع از ورود مواد آتشزا و لوازم آتش بازی پرتاب شده به ‏اطراف شود.

همواره به خصوص در ایام آخر سال سیلندرهای گاز سفری، اسپری های حشره كش و سایر ظروف مواد تحت فشار را از ‏دسترس كودكان دور و آنها را در كمد یا كابینت قفل دار نگهداری كنید.

والدین گرامی در روزهای آخر سال مراقبت بیشتری دررفت و آمد، بازی و سرگرمی های فرزندان خود داشته باشید و لوازم ‏شخصی آنها را كنترل کنید و در صورت مشاهده مواد محترقه و یا مشكوك در لوازم فرزندان این مواد را از منزل خارج و به ‏مسئولین انتظامی تحویل دهید.

با توجه به ممنوعیت قانونی تولید و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره والدین محترم بایستی با گوشزد كردن خطرات جانی و ‏مالی ناشی از انفجار این مواد و ارائه توصیه های ایمنی لازم فرزندان خود را به پرهیز از دست زدن به این بازی های خطرناك ‏ترغیب کنند.

به والدین عزیز جدا توصیه می شود به ویژه در شب چهارشنبه سوری از خروج كودكان و نوجوانان خود از منزل جلوگیری ‏كنند زیرا هرچند كه آنها دست به این بازی خطرناك نزنند اما حضور آنها در محوطه ای كه دیگران در آن با آتش و مواد محترقه ‏بازی می كنند عمدا و ناخواسته سلامتی آنها را نیز در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

در صورت بروز آتش سوزی و هر گونه حادثه دیگر مراتب را سریعا به سامانه 125 اطلاع دهید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار