معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: صرفه جویی و مصرف بهینه آب در تمام بخش ها اعم از آب شرب، کشاورزی و صنعتی لازم است.
کد خبر: ۳۹۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 16 March 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

ایرج شجاعی روز چهارشنبه در بیستمین نشست شورای آب شهرستان مهاباد اظهار کرد: باید متناسب با برنامه زمان بندی برای مصرف 95 میلیون مترمکعب آب تخصیصی برای مصارف کشاورزی مهاباد اقدام شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس در صورت تحقق نیافتن حجم آب مورد نظر در مخزن سد مهاباد برابر صورت جلسه تنظیمی نسبت به صرفه جویی و کاهش مصرف در نوبت های آب تحویلی به کشاورزان اقدام شود.

شجاعی همچنین با تاکید مجدد بر مصرف بهینه آب، گفت: حساسیت و احساس مسئولیت کافی در این خصوص در مسئولان شهرستان وجود دارد و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد اظهار کرد: بر این اساس تا کنون توانستیم تالاب های منطقه را آبدار نگه داریم و در آبیاری قطره ای و آبیاری پیشرفته زمین های کشاورزی پیشقدم باشیم.

**125 میلی متر کاهش بارندگی در شهرستان مهاباد **

رئیس امور آب شهرستان مهاباد نیز در این نشست با بیان اینکه میزان بارندگی و آب پشت سد مهاباد کاهش یافته است، گفت: امسال میزان بارندگی تا امروز/چهارشنبه/ در مهاباد 140.1 میلی متر بوده که این مقدار پارسال 265.1 میلی متر بوده است.

محمد عبدالهی اظهار کرد: اکنون ارتفاع آب پشت سد مهاباد 1344.88 متر است که پارسال در این روز 1356.55 متر ارتفاع اب بوده است.

وی ورودی مخزن سد مهاباد را در حال حاضر 16.75 مترمکعب بر ثانیه اعلام کرد و افزود: مقدار این ورودی در سال گذشته 18.65 مترمکعب برثانیه بود.

عبدالهی گفت: اکنون حجم آب پشت سد مهاباد 82.11 میلیون مترمکعب است که پارسال در چنین روزی 177.77 میلیون مترمکعب اب داشت.

وی همچنین میزان برف سنجی انجام شده در منطقه و برآورد آب ذخیره از این منبع را 47 میلیون مترمکعب اعلام کرد.

سد مهاباد دارای 197 میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب آشامیدنی شهر مهاباد، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار