به ریاست دکتر عطاپور:
دومین جلسه کارشناسی کارگروه حقوق شهروندی استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 06 April 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:دومین جلسه کارشناسی کارگروه حقوق شهروندی استان صبح امروز به ریاست دکتر هوشنگ عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و با دستور کار بررسی و هماهنگی لازم جهت عملیاتی نمودن منشور حقوق شهروندی در سال 1396 در محل استانداری برگزار شد.

عطاپور در این جلسه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به موضوع حقوق شهروندی توجه ویژه ای داشته است، افزود: از بدو تشکیل دولت یازدهم، ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در دو حوزه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف فعال تر شد و در همین راستا ستاد های صیانت در سطح کشور، استانداری ها، فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی تشکیل و شروع بکار نمود.

وی ادامه داد: در استان نیز دبیران حقوق شهروندی و حجاب و عفاف در هر دستگاه و همه فرمانداری های تابعه مشخص شده که مسائل و موضوعات مرتبط با این حوزه ها را پیگیری و دنبال می کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه حمایت و اجرای حقوق شهروندی جزو وعده های دکتر روحانی بود نیز گفت: حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در آذر ماه 95، در مراسمی در همایش قانون اساسی و حقوق ملت از منشور حقوق شهروندی رونمایی و کلیه دستگاه ها و وزارتخانه ها را بر اساس اصل ۱۳۴ قانون اساسی ملزم به اجرای آن نمود.

عطاپور به تشکیل کارگروه حقوق شهروندی در استان ها اشاره و خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی نیز این کارگروه به ریاست استاندار محترم تشکیل و آغاز بکار نموده که در نخستین جلسات آن، موضوع اولویت های حقوق شهروندی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی از پیش بینی 7 کمیسیون و 3 کمیته ذیل کارگروه حقوق شهروندی استان برای پیشبرد برنامه های حقوق شهروندی در استان خبر داد و افزود: 7 کمیسیون شامل کمیسیون سلامت، کیفیت زندگی و محیط زیست پایدار- عدالت اجتماعی و کرامت انسانی- آزادی های مدنی و شفافیت در روابط اقتصادی و اجتماعی- رفاه اجتماعی و اشتغال- مشارکت اجتماعی، پاسخگویی مسئولان- کمیسیون اقتصادی و کمیسیون امور فرهنگی و آموزشی و همچنین 3 کمیته شامل کمیته بازرسی و ارزیابی عملکرد، کمیته آموزش و اطلاع رسانی و کمیته بانوان، کودکان و معلولین ذیل کارگروه حقوق شهروندی استان بنا به پیشنهاد دستگاهها و بررسی های انجام گرفته، پیش بینی شده که بعد از انجام جلسات کارشناسی، در جلسه اصلی کارگروه به ریاست استاندار محترم آخرین اصلاحات در خصوص ترکیب اعضا و یا سایر موارد مربوط کمیسیون ها و کمیته ها انجام و کمیسیون ها آغاز بکار خواهند نمود.

اعضای جلسه نیز در این نشست، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ترکیب اعضا و اهداف کمیسیون ها و کمیته های ذیل کارگروه حقوق شهروندی استان مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار