کد خبر: ۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴ 13 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه، جعفرصادق اسکندری مدیرکل صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی در مراسم افتتاح اولین کارخانه تولید پلی استراسپانباند خاورمیانه در ارومیه با اشاره به اینکه بیش از 4500 واحد تولیدی در اقصی نقاط استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند و 1400 طرح هم در دست اجراست که مجموعا در صورت رسیدن به مرحله بهره برداری برای بالغ بر 40 هزارنفر ایجاد اشتغال خواهد نمود،گفت :با تولید 50 درصد کنسانتره کشور در قالب 47 واحد تولیدی این استان حرف اول را در کشور می زند. ضمن اینکه با تولید 250 هزارتن شکر در قالب 5 واحد تولیدی، آذربایجان غربی تولید قندوشکر ایران نیز هست.

به گفته اسکندری سالانه 4 و نیم تا 5 میلیون تن سیمان در استان تولید می شود که بخش عمده ای از آن به کشورهای همسایه صادر می شود و در صنعت فولاد نیز با ظرفیت تولید 2 میلیون تن در سال ایران صاحب سهم 6 الی 7 درصدی در این فرآورده فلزی است.

وی در ادامه افزود:صنعت پتروشیمی نیز در حال توسعه و تقویت در استان است به طوریکه با راه اندازی مجتمع پتروشیمی مهاباد سالانه 350 هزار تن محصولات پتروشیمی در استان تولید خواهد شد ضمن اینکه شهرک صنعتی درحال اجرای پتروشیمی خواهد توانست ظرفیت تولید فرآورده های این بخش در آذربایجان غربی را به میزان یک میلیون تن در سال افزایش دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آمارهای جالب توجه دیگری نیز داشت من جمله اینکه معتقد بود آذربایجان غربی قطب بزرگ صنعت درب های ضدسرقت ایران است و هم اکنون 50 واحد صنعتی به این امر اشتغال دارند که ضمن برطرف کردن نیاز داخلی صادراتی نیز به کشورهای همسایه دارند.

گفته می شود سهم 12 تولید عایق های رطوبتی ایران نیز متعلق به آذربایجان غربی است به طوریکه 42 کارخانه تولیدکننده این محصول در استان فعالند و بیشترین صادرات این فرآورده از آذربایجان غربی صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار