افتتاح هتل آنا
ساخت هتل 5 ستاره برای آذربایجان غربی با توجه به شرایط و ویژگی های جغرافیایی آن یک ضرورت، نیاز و دغدغه حیاتی است
کد خبر: ۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱ 13 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه ،یکی از شاخصهای پیشرفت در صنعت گردشگری وجود هتل و محل اقامت مسافران میباشد.بگونه ایی که تعداد تختخواب موجود در هر شهر نشان از میزان توسعه گردشگری و پذیرش توریست است.در این بین وجود هتلها و اقامتگاههای مدرن ،شیک و به روز مراتب بیشتر توسعه یافته منطقه را نشان میدهد.

استان آذربايجان غربي با داشتن ظرفیت های بسیار غنی و ارزشمند در حوزه گردشگری و بناهای تاریخی و جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی می تواند سهم قابل توجهی از درآمد و سهم اقتصادی گردشگری داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهد .

با توجه به اینکه در سالهای اخیر رفت و آمد هیئت های خارجی و مسئولان عالیرتبه کشور به استان روبه افزایش بوده خلاء نبود مراکز اقامتی متناسب با شرایط روز به دغدغه جدی مسئولان تبدیل گشته که در نهایت با طرح موضوع و پیگیری ساخت هتل پنج ستاره آنا در استان رقم خورد.

به گفته معاون گردشگری و میراث فرهنگی آذربایجان غربی تا دوماه آینده شاهد بهره برداری از این هتل پنج ستاره در استان خواهیم بود.

حسین امامی که معتقد است ساخت هتل 5 ستاره برای آذربایجان غربی با توجه به شرایط و ویژگی های جغرافیایی آن یک ضرورت، نیاز و دغدغه حیاتی است افزود: پیش بینی می شود با احداث این هتل 5 ستاره ظرفیت تخت های اقامتی استان را 250 اتاق افزایش دهد.

وی تعداد هتلهای آذربایجان غربی را در حال حاضر 32 باب عنوان کرد و گفت: این هتل ها ظرفیت چهار هزار و 800 تخت را دارا هستند.

معاون گردشگری و میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت : 56 باب مهمان پذیر با درجه های یک تا سه و دو مجتمع بزرگ گردشگری نیز در استان وجود دارد که آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مهمانان و مسافران در ایام مختلف سال هستند.

وی با اشاره به روند ساخت هتل 5 ستاره آنا گفت: پیش بینی می شود که این هتل ظرف دو ماه آینده در استان به بهره برداری برسد.

به گفته معاون گردشگری و میراث فرهنگی آذربایجان غربی بحث اقامت و پذیرایی یکی از زیرساخت های مهم در صنعت گردشگری است که اگر بتوان در این زمینه آمادگی کامل را داشته باشیم می توانیم در توسعه و رشد اقتصادی استان تاثیر چشمگیری داشته باشیم.

امامی افزود: هتل آنا در حال حاضر بیش از 98 تا 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر به بهره برداری برسد ظرفیت خوبی برای برگزاری همایش ها، سمینارها، کنگره ها و نشست های کشور خواهد بود.

وی گفت: استان آذربایجان از نظر جاذبه های تاریخی و میراث تاریخی جز 10 استان اول کشور هستیم و در زمینه جاذبه های طبیعی استان نیز مقام پنجم کشور را داریم.

معاون گردشگری و میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: از نظر واحدهای اقامتی رتبه 9 یا 10 را در کشور داریم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار