نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نسبت به تهیه آئین نامه‌های برنامه ششم توسعه،احکام جامع توسعه و قانون بودجه 96 کوتاهی کرده و در واقع مرتکب تخلف شده است.
کد خبر: ۵۴۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 26 December 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی نادر قاضی‌پور گفت در زمینه عملکرد ضعیف دولت نسبت به تهیه و تثبیت آیین نامه‌های ابلاغی از سوی مجلس اظهار داشت: در زمان نوشتن قانون جدید، نمایندگان مجلس تعدادی بند لازم به آن اضافه می‌کنند که آئین نامه آن را دولت باید به تصویب هیئت وزیران برساند که متاسفانه دولت در تثبیت بودجه 97 و نیز در بخشی از برنامه پنج ساله ششم، نسبت به نوشتن آئین نامه‌ها اقدامی نکرده و در واقع دچار تخلف شده است.

وی ادامه داد: در طول برنامه ششم توسعه، دولت باید 127 آئین نامه می‌نوشت که متاسفانه تنها 15 مورد آن را عملیاتی کرده و بنابراین به خوبی نشان می‌دهد که دولت در تهیه و تثبیت آیین نامه های ابلاغی از سوی مجلس،اقدام موثری را انجام نداده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر برنامه پنج ساله ششم دارای 59 فقره آئین نامه است که متاسفانه تا بدین روز تنها دو فقره آن به تصویب رسیده و این در حالی ‌است که مهلت رسیدگی به 45 فقره این آئین نامه ها به پایان رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در رابطه با قانون احکام جامع توسعه از 28 فقره آئین نامه، دولت تنها یک فقره را تهیه کرده در صورتی که مدت زمان تهیه سایر آئین نامه ها،به پایان رسیده است.

قاضی پور تصریح کرد:متاسفانه باید گفت که دولت در تهیه آیین نامه های قانون بودجه 96 نیز دچار تخلف شده زیرا که مقرر شده بود 10 فقره از آیین‌نامه‌ها را آماده کند که تاکنون تنها چهار فقره آن نوشته شده و 6 فقره باقی مانده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار