کد خبر: ۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹ 17 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از مهر، جعفر صادق اسکندری در جلسه هماهنگی نمایشگاه عرضه مستقیم و فروش کالاهای ایران در شهر دیانای عراق، افزود: برای توسعه همکاریهای تجاری بین دو کشور بخصوص آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق بررسی فرصتهای سرمایه گذاری مشترک ضروری است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های تخصصی و اختصاصی در کشورهای هدف یکی از شیوه های بازاریابی، توسعه صادرات و افزایش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات کالا و خدمات است، اظهار داشت: تسهیل رویه های صادراتی و وارداتی فی ما بین دو کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ضمن تاکید بر اینکه باید مسائل و مشکلات فراوری توسعه صادرات، کیفیت و کمیت کالاهای صادراتی استان رفع شود، اعلام کرد: در این راستا سرمایه گذاریهای مشترک اقتصادی و تجاری می تواند راه گشا شود.

اسکندری همچنین در خصوص صادرات سیب آذربایجان غربی به اقلیم کردستان عراق و مشکلات فرا رو، عنوان کرد: به لحاظ صادرات سیب به اقلیم کردستان عراق مشکلی نداریم، ولی کیفیت و سلامت سیب صادراتی برای کشور وارد کننده مهم بوده که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مشکلاتی پیش روی صادرات سیب استان به اقیلم کردستان عراق وجود داشته و یکی از دغدغه های اصلی مسئولان در استان محسوب می شود، ادامه داد: کشاورزان و صادرکنندگان باید نسبت به افزایش کیفیت سیبهای صادراتی به کشورها تلاش کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات ایران در استان دیانای عراق با محوریت استان، گفت: اولین نمایشگاه عرضه مستقیم و فروش کالاهای ایران در شهر دیانای عراق 11 اسفند امسال برگزار می شود.

اسکندری با بیان اینکه این نمایشگاه شامل 55 غرفه برای عرضه مستقیم سیب درختی، گوشت مرغ، تخم مرغ، پوشاک، آبمیوه، کنسانتره، آجیل و شیرینی جات، لبنیات، عسل، دکوراسیون داخلی و صنایع مبلمان است، یادآور شد: حضورشرکتهای ایرانی در این نمایشگاه منجر به توسعه همکاریهای فی ما بین دو کشور در زمینه های مختلف می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار