کد خبر: ۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰ 18 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه،جعفر عیسی زاده مسوول واحد دامپروری جهاد کشاورزی مهاباد طی سخنانی اظهار داشت: هم اکنون مجتمع دامپروری جهادآباد مهاباد با کمتر از ظرفیت اسمی خود در حال فعالیت است که در صورت توسعه و تکمیل ظرفیت آن می تواند نقش مهمی در تولید فرآورده های دامی داشته باشند.

عیسی زاده گفت: این مجتمع که با گنجایش 13 هزار راس دام طراحی شده، هم اکنون با کمتر از نیمی از ظرفیت خود در حال فعالیت است و تنها 95 واحد آن فعال است که در صورت فعال شدن سایر واحدها می تواند بخش عمده ای از گوشت قرمز این شهرستان را تامین کند.

وی اضافه کرد: ساماندهی این مجتمع که دامداران آن در قالب یک تعاونی در حال فعالیت هستند ،شامل تامین اعتبارات مورد نیاز برای این مجتمع، واگذاری پروانه بهره برداری به واحدهای فعال، حذف اشخاص غیرفعال و واگذاری واحدها به اشخاص دیگر که از توانایی و قابلیت فعال کردن این واحدها برخوردار باشند.  

وی اضافه کرد: این مجتمع های دامپروری، در زمینی به مساحت 30 هکتار و با ظرفیت 230 واحد دامپروری شامل بره پرواری و گوساله پرواری طراحی شده است. که از بین واحدهای نیمه فعال این مجتمع 80 واحد نیز از پیشرفت فیزیکی 50 تا 80 درصدی برخوردار هستند.

عیسی زاده افزود: با بهره برداری کامل از این مجتمع 27 هزار راس بره پرواری و سه هزار راس گوساله پرواری در هر دوره پرورش داده می شود که در مجموع می تواند سالانه بیش از سه هزار تن گوشت تولید کند.

در حال حاضر مجتمع دامپروری جهاد آباد سالانه حدود 10 درصد از 12 هزار تن گوشت قرمز شهرستان را تولید و به بازارهای مصرف می کند.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم تولید فرآوردهای دامی استان به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار