کد خبر: ۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰ 18 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان‌غربی اظهار داشت: خداوند متعال علاقه و استعداد خبری را در وجود هر کسی قرار نداده پس اگر اصحاب رسانه در این زمینه شکرگذار این نعمت الهی باشند پروردگار نیز توفیفات آنان روزافزون می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: یکی از ویژگی‌های دین مبین اسلام این است که به مباحث اطلاع‌رسانی و علم، ارزش و اهمیت فراوانی قائل شده تا جایی که خداوند در قرآن کریم به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است که این خود اهمیت کار علمی را در اسلام نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در هیچ مکتب و دینی به غیر از اسلام، چنین تعبیری از قلم و نوشتن مشاهده نمی‌شود پس این مهم قداست و اهمیت آن را برایمان آشکارتر می‌کند بنابراین همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند، ارباب رسانه باید معارف و ارزش‌های دین مبین اسلام را مورد ترویج و گسترش قرار دهند.

قریشی گفت: کار اصحاب رسانه بسیار سخت و حساس است چرا که اگر یک خبرنگار حساسیت و اهمیت کارش را درک نکند ممکن است که در روز قیامت نتواند در محضر باریتعالی پاسخگوی عمل خود باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه و مطبوعات همانطور که به نقد دیگران می‌پردازند باید عملکرد خود را نیز مورد نقد و بررسی قرار دهند بیان کرد: اصحاب رسانه باید در نوشتن، خدا را در نظر داشته و با حدس و گمان، دست به قلم نشوند و از درستی چیزی که می‌نویسند اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: اینکه در برخی آثار خبری حیثیت، هویت و شخصیت افراد توسط رسانه زیر سوال می‌رود بسیار خطرناک است چون در روز جزا باید پاسخگوی اعمال خود باشند پس نباید از این مسئله به سادگی عبور کرد بنابراین خبرنگاران باید پیش از نگاشتن مطلبی تمامی جوانب مسئله را سنجیده و سپس خبر را منتشر کنند.

امام جمعه ارومیه، اظهار داشت: بنابراین اصحاب قلم و رسانه باید در همه حال در انتشار مطالب خود خدا را در نظر گرفته و سعی در ترویج و اشاعه ارزش‌های دین مبین اسلام و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار