کد خبر: ۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷ 18 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم، جواد زاهدی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مطبوعات و نمایندگی خبرگزاری‌ها در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه ثابت کرد که جامعه از سه ضلع مردم، مسئولان و رسانه‌ها بهره‌مند است چون مردم و مسئولان در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته و دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند و ما را به آموزش همراه با توسعه رسانه رهنمون ساختند.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی گفت: با وجود اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها دو سال به تاخیر انجامیده بود اما با همت خانه مطبوعات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورای اسلامی شهر و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارومیه و سایر نهادها این جشنواره و نمایشگاه بخوبی در مدت 4 روز برگزار شد.

وی با اشاره به بازخورد نمایشگاه مطبوعات در ارومیه تصریح کرد: بسیاری از بازدیدکنندگان خواستار افزایش تیراژ نشریه‌ها و همگانی کردن مطبوعات بودند که این خود نیازمند این است که مسئولان به کمک تشکل‌های مطبوعاتی استان بیایند اما متاسفانه این کمک دریغ می‌شود و باید اذعان کنیم که اصحاب مطبوعات نه تنها خواستار و نیازمند کمک‌های مادی هستند بلکه نیازمند کمک‌های معنوی مسئولان نیز هستند چراکه مسیر مطبوعات و اطلاع‌رسانی بسیار پرپیچ و خم بوده و نیازمند کمک‌های همه جانبه است .

زاهدی با اشاره به اینکه مطبوعات از ضعف بنیادین اقتصادی در آذربایجان‌غربی و چه بسا در تمام کشور رنج می‌برند بیان کرد: ارتقاء رسانه ها از لحاظ کیفی نیازمند آموزش‌هایی است و این خود به کمک‌ اعتبارات مورد نیاز امکان پذیر است و مضاف بر آن آموزش باید مستمر و اثرگذار نیز باشد.

وی افزود: متاسفانه در آذربایجان غربی تجمع مطبوعات و رسانه‌ها اغلب در مرکز استان متمرکز است بنابراین باید مسئولان در شهرستان‌ها نیز به این مقوله توجه کافی مبذول کنند.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی افزود: برگزاری نمایشگاه و جشنواره مطبوعات، فتح بابی برای اهمیت دادن به عرصه اطلاع‌رسانی بوده و امید است که این خود زمینه ایجاد رقابت سالم بین آنان را ایجاد کند چون امروز تنوع صرفا در آثار مکتوب نیست و در کنار آثار دیداری و شنیداری، فضای مجازی نیز وجود دارد که بخش زیادی از مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار